Anbefalte innlegg

Har et mindre område nederst på bakfanger som jeg tenker å lakke selv, med sprayboks. Målet er å få fangeren noenlunde "hel" igjen, ikke perfekt, men altså bedre enn dagens tilstand uten lakk.

 

Jeg er totalt uerfaren mtp dette men har skjønt at jeg må gjøre omtrent slik:

 

vaske med såpe/silikonfjerner

pusse ned plasten med fint fint pussepapir

grunne med plastgrunning

spraye på lakk

spraye på klarlakk

 

Er det mulig å få et noenlunde greit resultat på denne måten. Jeg lurer også på om Audiforhandler selger originallakk + klarlakk på sprayboks eller spesialbestille hvor?

 

Plastgrunning, hvor selges det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremgangsmåten din virker riktig den. Gjorde det samme selv på speilkappene på lastebilen min, det ble vertfall bra og de speila der får juling i vask, så om du bare bruker riktig grunning og gjør en bra jobb så blir dette sittende som F det!

 

angående lakk så har jeg kjøpt originallakk fra møller, da fikk jeg lakken med klarlakk. Kosta litt mer siden boksene var mindre enn andre steder sikkert.. :)

Men funker å kjøpe lakk hos lakkforretninger også, de har ofte veldig peiling på hva de driver med og kan gi deg tips og råd også. Der selger de plastgrunning også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremgangsmåten din virker riktig den. Gjorde det samme selv på speilkappene på lastebilen min, det ble vertfall bra og de speila der får juling i vask, så om du bare bruker riktig grunning og gjør en bra jobb så blir dette sittende som F det!

 

angående lakk så har jeg kjøpt originallakk fra møller, da fikk jeg lakken med klarlakk. Kosta litt mer siden boksene var mindre enn andre steder sikkert.. :)

Men funker å kjøpe lakk hos lakkforretninger også, de har ofte veldig peiling på hva de driver med og kan gi deg tips og råd også. Der selger de plastgrunning også.

 

Takk for tips. Da har jeg kjøpt lakk, originallakk og klarlakk hos Gumpen (VW/Audi-forhandler) til kr 304 kr, billig spør du meg, 150ml...jeg tenker nå å maskere et kvadrat (ca 6x6cm) rundt "problemområdet" pusse ned med slipepapir #280 så godt som mulig, for hånd (håper det lar seg gjøre), deretter vaske - grunning er det på fangeren fra før slik at jeg kommer til å lakke etter dette...kantene etter tapen vil jeg prøve å pusse med #800 papir for å jevne ut ev kanter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.