#1 Skrevet August 19, 2009 noen som vet hilken motstand (ohm) en airbag har, diagnosen sier passasjersete airbag lurer på å montere en motstand som slukker lampen i bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2009 noen som vet hilken motstand (ohm) en airbag har, diagnosen sier passasjersete airbag lurer på å montere en motstand som slukker lampen i bilen Mange ganger er det bare dårlig kontakt i stikkerene under sete som går til airbagen.(Gule) Vi pleier å lodde disse sammen får å få god kontakt og da er det somregel i orden. Var jeg deg ville jeg prøvd dette først. Mvh mekaniker som kunne hatt bøttevis med gule stikkere med dårlig kontakt om han hadde spart på de ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2009 ikke begynn og rot med noe måleapparat for å måle hvor mange ohm det er på airbagen. Var en på forumet her som sa at airbagen kan løse seg ut da. ikke vet eg men eg har heller ikke prøvd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 19, 2009 jeg vet man ikke skal måle airbag med måle apparat.. hehe har også skiftet den ene kontakten under setet med å lodde ledningene sammen igjen, men den gule kontakten som er under setet i rammen på bilen kan man vel si, dær prøvde jeg å koble inn en motstand som er på 3.3 ohm, da skal man jo ha direkte kontakt vel?? airbag lampen lyste fremdeles så lurer på om feilen kan være fra styresentralen til under stolen. noen som vet hvor airbag styresentralen sitter på b6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2009 jeg vet man ikke skal måle airbag med måle apparat.. hehe har også skiftet den ene kontakten under setet med å lodde ledningene sammen igjen, men den gule kontakten som er under setet i rammen på bilen kan man vel si, dær prøvde jeg å koble inn en motstand som er på 3.3 ohm, da skal man jo ha direkte kontakt vel?? airbag lampen lyste fremdeles så lurer på om feilen kan være fra styresentralen til under stolen. noen som vet hvor airbag styresentralen sitter på b6? du må slette feilen for å se om feilen er borte.. om du ikke vet det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 19, 2009 Ja en airbag kan løse ut ved ohming.. Skal ikke mere til en svak statisk elektrisietet fra kroppen til en person. Grunnleggende sikkerhets lære ved arbeide på en airbag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 19, 2009 du må slette feilen for å se om feilen er borte.. om du ikke vet det.. på audi nullstiller feilen seg selv, det vet fordi airbag lampa har kommet å gått mens jeg kjørte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 19, 2009 Ikke på alle feil.. noen sporadiske sletter seg felv etter et visst antall kl.15 tilsluttninger uten feilen til stede. men ingen feil sletter seg ved første kl.15 tilsluttning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 19, 2009 om lampa kan lyse i 3 sek og så slukke i feks 10sek så komme på igjen, da skulle vel lampa slukke iløpet av feks 10sek når motstanden er koplet på. jeg hadde motstanden påkoplet i ca 10-15min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 19, 2009 en airbag lampe vil normalt sett aldri slutte å lyse med tenningen på om den er der pga en feil. selv om feil blir borte underveis,.. da må man isåfall inn å slette feilen. den vil slutte lyse etterhvert en gang mellom tenninga av og på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 19, 2009 hva lyder feillageret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 19, 2009 min mor kjører en golf 2006 mod, hun hadde også problemer med airbagen, hun måtte inn å kople bilen til en pc for å få lyset til å slukke, tror det er slik på VW. men jeg forteller det jeg selv ser på displayet, airbaglampa kom å gikk av å på mens jeg kjørte, ikke at jeg startet bilen eller at jeg skrudde tenningsnøkkelen av å på. en gang var lyset slukket i arbaglampa i 1 uke så kom lampa på igjen, nå lyser den hele tia 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 19, 2009 ok.. kan jo tyde på styreenhet i såfall om du har prøvd å skjøte ledningene istede for den gule stikkeren under stolen. men et feillager/kode hadde vært gull 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 19, 2009 har tatt diagnose 01222 02 CRASHSENSOR,SIDEAIRBAG PASSAGERSIDE -G180- ELEKTRIKS FEIL I STRØMKRETSEN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 19, 2009 ok da er det trolig styreenhet (spessielt om skjøting allerede er prøvd), feilen ved stikker problem er sporadisk/statisk motstand for høy i side airbag (møller har utstyr for å teste dette.. ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 19, 2009 møller hammerfest er bare VW forhandler, fikk ikke vite mer av dem enn jeg fikk vite av den diagnosen. lurer på de kan være side airbagen som er i A stolpen?? jeg har bare leita i passasjer sete 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 19, 2009 (endret) hahh sorry... er jo sensoren som er problemer med her.. ikke selve airbagen.. husker ikke helt hvor den sitter men tror den er i b stolpen et sted edit den sitter nederst i b stolpen.. og er vanlig feil på b6.. kommer vann inn viav dårlige tettningsmatter bak dørtrekk forn ig bak, renner så derfra igjennom terskellist og inn i kanal hvor det så suges opp av skumbummi puten som sitter rundt sensoren nederst i b stolpe,. så de irrer istykker.. rep er bytte av tettningsmatter i dørene, tørking/ skift av skumgummi i b stolpe og skift av sensoren eventuelt rep av irret ledningsnett. sorry misstolkin fra min side i starten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 19, 2009 håper du har rett, hadde ikke lyst å tulle med styresentralen:) har en bok jeg skal prøve å leite i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 19, 2009 veldig vanlig det sisste jeg skreiv om vann inn i b stolpe og irret sensor... 99,9% sikkert det som er feil. byttet en bråte av de pga samme feil på jobben.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 19, 2009 ta av øvre b stolpe trekk, løsne det nedre og ta av indre terkellist så ser du sensoren rett under beltestrammeren. bak skumgummien som sikkert er våt. Lykke til.. anbefaler deg dette på det sterkeste fremfor ny dyr verksted time.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 19, 2009 takk for gode svar, skal prøve å få dette til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 21, 2009 no er crash føleren i b stolpen byttet og alt fungerer som det skal jeg måtte inn på vw verksted å slette feilkodene for at lampa skulle slukkes takk for gode råd:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 21, 2009 cool:) fiksa du på innvendige dør trekkene i skumgummi? limet som løsner nederst på disse er grunnen til vanninntrengingen i b-stolpe somregel:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 22, 2009 nei, skiftet bare føleren. skumgummien som er ved føleren var våt slik du sa, men skjønner ikke helt hvor du mener problemet ligger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 23, 2010 Hei. Jeg håper at det er greit at jeg kupper tråden. Må skifte styreenhet til airbagene, og lurer på hvor den sitter og om det er greit å kjøpe brukt? Er det et utall varianter? Jeg er ikke så kjent med Golf, enda... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...