Anbefalte innlegg

Har hatt problemer en stund med at abs'en kobler seg inn når jeg kjører mellom 15 og 25km/t.

sjekket abs følerne og fant en bulk i den høgre føleren framme. Så fikk jeg tak i en ny (brukt), som skulle være i orden, og koblet den til, men har problemet fortsatt. Bilen er en A4 1,8t 1996mod.

Noen som har hatt erfaring med dette. Kan jo godt være mulig at den nye føleren også har tatt kveld, Kan man måle dette? Har koblet til vag-com og fikk opp en kode.

4D0 907 378 D ------------------ ABS BOSH 5 7402

00597 - wheel speed impulses Deviation

35-00

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på det er 00587? Ross-Tech sier nemlig dette om 00587

00587 - Mixture Control Adjustment Limit: Adaptation Limit Not Reached

Possible Causes

* Fuel Injector(s) faulty

* Cold Start Valve (N17) faulty

* Idle Speed Adjustment not OK

Possible Solutions

* Check Fuel Injector(s)

* Check Cold Start Valve (N17)

* Check Idle Speed Adjustment

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig at en av følerene foran ikke sitter helt inni holderen sin. Om det er på a4en din så er disse ikke skrudd foran men bare presset inn. gi de et par dunk innover i hullenene sine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt problemer en stund med at abs'en kobler seg inn når jeg kjører mellom 15 og 25km/t.

sjekket abs følerne og fant en bulk i den høgre føleren framme. Så fikk jeg tak i en ny (brukt), som skulle være i orden, og koblet den til, men har problemet fortsatt. Bilen er en A4 1,8t 1996mod.

Noen som har hatt erfaring med dette. Kan jo godt være mulig at den nye føleren også har tatt kveld, Kan man måle dette? Har koblet til vag-com og fikk opp en kode.

4D0 907 378 D ------------------ ABS BOSH 5 7402

00587 - wheel speed impulses Deviation

35-00

Jeg hadde samme symptomer på min bil etter bytte av en ABS sensor på min S4 B5. Da var det bare å presse/banke ABS sensoren litt lenger inn.

Jeg antar at problemet skyldes at den induktive sensoren (ABS sensoren) ikke får høyt nok amplitude-signal på såpass lave hastigheter, og dermed så tror ABS hjernen at hjulet ikke roterer, og dermed slår abs'en inn.

Gi sensoren et par forsiktige "kakk" innover, så tror jeg nok problemet er løst! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på det er 00587? Ross-Tech sier nemlig dette om 00587

00587 - Mixture Control Adjustment Limit: Adaptation Limit Not Reached

Possible Causes

* Fuel Injector(s) faulty

* Cold Start Valve (N17) faulty

* Idle Speed Adjustment not OK

Possible Solutions

* Check Fuel Injector(s)

* Check Cold Start Valve (N17)

* Check Idle Speed Adjustment

skreiv feil her gitt, er 00597.

disse sensorene sitter løst ja, skal prøve å gi dem et dunk.

takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.