Enkelgodkjenning,hva sjekker dem?

Anbefalte innlegg

Hei!

Som tittel sier,hva sjekker dem når du skal ha importbil til enkelgodkjenning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ekstremt individuelt. Da jeg importerte min 1990 Audi 100 Sport Exklusiv, utførte de kun chassisnummersjekk. Faktisk gikk det så greit for seg at jeg slapp unna de hersens sideblinklysene :D

Ellers var det kun timesvis med skriving og masse penger som gikk fra meg til staten - som jeg fikk tilbake to uker senere :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ekstremt individuelt. Da jeg importerte min 1990 Audi 100 Sport Exklusiv, utførte de kun chassisnummersjekk. Faktisk gikk det så greit for seg at jeg slapp unna de hersens sideblinklysene :D

Ellers var det kun timesvis med skriving og masse penger som gikk fra meg til staten - som jeg fikk tilbake to uker senere :P

Hva måte du skrive?

Må man betale engangsavgiften rett etter enkelgodkjenningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var biltilsynsmannen som skrev.

Nei, såvidt jeg forstod betaler du ikke før du får skilter på den første gang. Allikevel er bilen godkjent i Norge om du velger å godkjenne den, mao importere den til Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var biltilsynsmannen som skrev.

Nei, såvidt jeg forstod betaler du ikke før du får skilter på den første gang. Allikevel er bilen godkjent i Norge om du velger å godkjenne den, mao importere den til Norge.

Takk for svar;)

Har importert en bil og seff betalt toll på den..så nå har jeg fått time til enkelgodkjenning 10.september:)

Burde jeg få godkjent senkesettet før jeg drar til den timen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skulle du få til det? Du har jo ikke noe norsk vognkort du kan få det inn i.

Har du ECE-dokumenter, dersom dette er en bil før ca 2000?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skulle du få til det? Du har jo ikke noe norsk vognkort du kan få det inn i.

Har du ECE-dokumenter, dersom dette er en bil før ca 2000?

: dum :

Hehehe..seff må jeg ha norsk vognkort:)Tenkte meg ikke om..hhee

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Importerte en gammel MG, der sjekket de bremser, hjuloppheng, lys, så over motorrom. De to begynte å diskutere om det var godkjent med bilbelter uten E-merke, og på det meste stod det 7 mann og diskuterte saken og så på bilen. Plutselig sa den ene at "e-merking, kom ikke den på begynnelsen av 70-tallet da? og plutselig var alle enige om at det ikke var e-merking da bilen var ny i 70 og dermed var det godkjent. At beltene var gamle og ikke elastiske var ikke tema - så snakk om fokus.

Fikk mangellapp på lekk forgasser og manglende chassisnr innpreget det var kun på skilt.

Måtte slå inn dette selv, så nettopp slik ut også men ble godkjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg nevnte innledningsvis er nok det svært individuelt. En ting er sikkert, og det er at kommer du med en bil som ser hel og pen ut, går de nok mindre drastisk til verks ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.