Hjelp til senking med vag-com

Anbefalte innlegg

Heisan.

Har kjøpt meg en A6 2006 mod med luftfjører.

Skulle gjerne hatt litt hjelp til senking med vag-com.: klø :

Er det noen som har erfaring med dette og som kan gi meg noen tips på hvordan dette gjøres?

 

Mvh

Ole-Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.har netopp gjort det på min allroad 2001 mod.

Brukte mange timer først før jeg forstod hva som måtte gjøres.

Bare ring meg på 90616457 om du vil ha hjelp.

Bedre å ta det over telf en å skrive det ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte greier.

Men er det same på den som på min bil da?

Har lest litt på ross tech sine sider, å der sto noke om at det va forskjell på eldre og nyere.

 

Ole

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei samme opplegg,Er veldig enkelt ,når du først forstår hva du skal gjøre.

Har Ross tech kabel jeg også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.

Skal se litt meir på dette til veka, kan ver eg ringer da. :)

 

Mvh

Ole

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har lyst til å dele litt info? :-) Jeg skal også til å senke min A8....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,hadde litt uenigheter her på forumet ang senking med vag comen.

I min tilfelle måtte jeg legge inn målene i mm fra senter på hjulet og til hjulbuen.

Dette er fordi bilen skjelden står i vater.

Deretter tar man mål fra hjulben minus det du ønske å senke eks:401mm minus 20 mm ny parameter blir da 381.

Slik gjør du på alle hjul.

Vet ikke om du ble klokere.men jeg senket bilen med vag com på 10 min:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener også at det må gjøres på den måten som du forklarer, forutsett at bilen er riktig innsilt i utgangspunktet!

 

Men: Må jeg ikke gjøre omvendt av hva du sier, -altså legge til 20 mm (dersom jeg ønsker å senke 20 mm) i forhold til målet mitt? På den måten tror softwaren at bilen er for høy, og pga dette så legger den seg lavere vil jeg tro?

 

Blir spennende å prøve dette når jeg får på sommerhjulene! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hello.

Nei grunninstillingen er 402 på den orginalt,men husk at dette er i grunnstilling(lampe nr 2)Så du må trekke i fra i mm.

Har hørt at andre på forumet har lyktes med å trekke i fra like mye på alle hjul,men ikke i mitt tilfelle.

Tror jeg bantes i en hel dag før jeg lyktes med å forstå hvordan det fungerte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde 22" på den ene siden i kveld, og måtte måle litt. Jeg må ha spacere, så de skal ikke monteres for sommeren enda..

 

For å finne ut av hvor mye spacer jeg bør/kan ha, så måtte jeg måle litt. Jeg så da med forskrekkelse at det var VELDIG mye negativ camber (hjulene heller innover mot senter) når bilen sto i laveste stilling (Dynamic, i standard høyde).

 

Jeg målte så mye som 35 mm i forskjell fra nederste til øverste kant på bakhjulet når jeg hadde vateret i lodd, og 25 mm fremme. Gulvet er også i vater.... :-)

3,5 cm i differanse blir ca 3,5 grader.

 

Dette ser ganske vilt ut når en måler med vateret ut synes jeg.... Er det andre som har opplevd like mye på deres biler, som bare kjører med dette?

Jeg kan ikke se at det er så mye muligheter for å justere camberen foran iallefall.

Bilen vil vel slite sinnsykt mye dekk på dette viset også, -re jo nesten som å se ei gammel senka boble bakfra :-/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Google "audi 402 mod", så finner man mye info om senking med vagcom. Tror jeg brukte 30 min på å senke allroaden min på denne måten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefales 4 hjuls kontroll etter senking med vag comen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Trenger litt hjelp!

Har prøvd dette på en 2006 A8 med adaptiv sport. Men; får ikke til å endre høyde-verdiene for hvert hjul, og etter mye frem og tilbake er bilen nå 20 mm høyere enn utgangspunktet, både i dynamic og lift. Fortsatt oppgir vagcom default verdiene foran og bak. Bruker VCDS 11.11 fra Rosstech.

 

Hvordan får jeg vagcom til å la meg endre verdiene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du klarer sannsynligvis ikke å få bilen noe særlig lavere uten å modifisere linkarmene til sensorene foran. Problemet ligger sannsynligvis i at du får ugyldige verdier når du prøver å skrive inn verdier når du prøver å senke? Det er nok pga at originalverdiene i softwaren er tett inntil max (eller min) grensene allerede pga at den er litt senket originalt...

 

Du bør nok få laget deg nye kortere stag foran for å få dette til.

 

Gudd løkk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg målte så mye som 35 mm i forskjell fra nederste til øverste kant på bakhjulet når jeg hadde vateret i lodd, og 25 mm fremme. Gulvet er også i vater.... :-)

3,5 cm i differanse blir ca 3,5 grader.

 

Dette ser ganske vilt ut når en måler med vateret ut synes jeg.... Er det andre som har opplevd like mye på deres biler, som bare kjører med dette?

Jeg kan ikke se at det er så mye muligheter for å justere camberen foran iallefall.

Bilen vil vel slite sinnsykt mye dekk på dette viset også, -re jo nesten som å se ei gammel senka boble bakfra :-/

 

 

Jeg har senket en liten cm på min A6 og lurer litt på om det er noe å justere på når man senker såpass lite. Det er jo 3 cm fra dynamic til lift så noe må jo kompensere for hjulstillingen.

Hvordan fungerer dette? Merker litt annen "bakkekontakt" etter at jeg senket 10mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.