Anbefalte innlegg

Hei, har slitt med at motoren plutselig ikkje drar til tider. Har virket som den går sur, turboen vil ikkje og drikker bare drivstoff!

Tror eg veit kva det er no, men trenger litt forskjellige meninger og innspill!

Startet motoren i dag og det kom ein ekkel metal klakkelyd fra den bakre delen av toppen. Tenker derfor at det er mulig at enten oljepumpen som eg fekk skifta for 6 månder siden er fabrikkfeil på og det kommer ikkje nok oljetrykk, eller kjedestrammeren til kammene er gåen, er ein liten kjedelyd på tomgang!

Det er ein 2001 model A6 som har gått 210000, men har hatt problemet siden 190000 km

Setter pris på alle meninger og innspill! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klakkelyden i bakkant ved start er sikkert kamkjedet med dårlige strammere, hadde det selv på min AWT.

Den lyden er rimelig ekkel, høres ut som det slår metall mot metall. Det at du hører kjedet gå når ting roer seg er rimelig normalt men skal ikke være noen ulyd.

Det at den drar dårlig kan være noe helt urelatert til kjedet, LMM eller lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje LMM, det er hjernen som timer. Har skifta deler i haugevis og enda drar den dårlig

Deler som er skifta:

- Turbo

- Massemåler

- N80

- N75

- Map sensor

- Resirk-ventil

- Pakninger:

- Innsugningsmaniford

- Eksosmanifold

- Tennplugger

- Luftfilter

- med meir!

Noen som har ideer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen går godt når det er kald, og enda dårligere i motebakke!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.