#1 Skrevet August 21, 2009 Jeg har drevet å sjekka litt bensinlekkasjer idag siden jeg har hatt litt bensin dunst i og rundt bilen. Så la jeg merke til at alle disse stålomspunnede slangene til bensina er "løse", dvs du kan vri på slangene. Har også hatt litt småproblemer med at bilen er litt tungstarta til tider. Noe jeg ta tenker at mest sannsynlig har en sammenheng med bensindunsten. Var å kjøpte inn 2 meter med ny bensinslange idag i 8mm indre diameter som jeg målte på de bensinrørene rundt i motor rommet. Hvordan har dere andre gjort det når dere bytta disse slangene ved lekkasjer? Klipp å lim metoden? Kutte røret å kjøre slange + klemme? Jeg skal bytte de som går rundt bensinfilteret og de som kommer til fuelrailen. Er vel 2 på hver side tror jeg. Så at de 2 som kommer inn mot fuelrail har skrukobling mot røret? Tips til løsning der? Alle svar er jeg takknemlig for så fyr løs:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 21, 2009 Er ledda alle disse slangene, så er riktig det at du kan "vri" dem rundt. MEN det kan hende det dunster ut noe fra de leddene etter tid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 21, 2009 har har et par s4 som jeg har skjært opp hylsa og drad av slangan . og hatt på bensin slanger og brukt slange klemmer .. skikkelig brannbombe disse da dem blir veldig slapp når dem blir gammle ..har aldri kutta røra vertfall .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 21, 2009 Jeg bytta akkurat, dremla av den gamle stål omspunnede med hjertet i halsen og satt på ny 7,5mm stål omspunnet fra tess, potte tett og gjort på 15 min. Skal du ha ny på møller koster det over 1000 kr og du må flytte på girkasse og tannstang for og komme til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 22, 2009 Jeg tror mine er modne for utskifting så de blir nok bytta. Bytta noen små i et T-ledd bak innsuget mot torpedoveggen å de var steinharde de slangene så de kan umulig ha tetta mye.. Men det sies her at det dremles bort hylsa, det menes da den pressa "hetta som ligger ytterst mot koblingen i endene av slangen? Hvordan har dere gjort det på de ved siden av innsuget da? Samme greia? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...