#1 Skrevet August 21, 2009 (endret) Hei Trenger Hjelp med min A6 c4 2,5 tdi -95 MOD. Den spiser Dieselremmer. Det jeg lurer på er en 13 mm bolt som sitter skrudd inn i Dieselpumpa rett bak Dyserørene Inn på siden. Skal det være en Hestesko skive på denne? Det har ikke jeg, vet det er en del biler med VE-pumpe som har det for å låse pumpe. Noen som vet. Finnes det Forskjellige Diesel Reimer på 2,5TDI R5? Min er originalt en 115hk, men står en 140hk i . 1995 AEL står det på register dekselet. Kan jeg ha fått gal Reim på Regnr? Reima ser ut som den passer helt topp i Hjulene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 21, 2009 HeiDen spiser Dieselremmer. Det jeg lurer på er en 13 mm bolt som sitter skrudd inn i Dieselpumpa rett bak Dyserørene Inn på siden. Skal det være en Hestesko skive på denne? Finnes det Forskjellige Diesel Reimer på 2,5TDI R5? Hvor fort spiser den, og hvordan spiser den? På sidene? Ryker den? Du mener den 8mm bolten med 13mm nøkkelvidde på bolthode? Den som holder pumpa i forkant (sett i bilens fartsretning)? Den har en stor skive under seg, går gjennom pumpa, gjennom brakett og har en konisk mutter som kiles fast i festet. Så ingen hestesko. Men så lenge pumpa sitter godt inntil festet i bakkant med alle tre boltene så skal det ikke spille noen rolle hvor godt den er festet i fremkant. Det finnes to ulike remmer 80 og 81 tenner, 80 til disse motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 21, 2009 Nei, inn i siden på selve pumpehuset rett bakenfor dyserørene ( sett i bilens fartsretning) En 13mm NV 8 mm fingjenget Bolt. Den Hopper ei tann på Tenningsinnstilling og stopper... Første reima røyk for ca ett år siden. men den var gammel, tidligere eier hadde kun byttet reg.reim. Byttet Reim, strammehjul og løpehjul og stilte inn Pumpa, Bilen gikk heilt topp til for en måned siden, da ble den plutselig Tungstartet og gikk dårlig. Da var endel tenner på reima revet av. Tenkte da at jeg kanskje hadde strammet den for mye og byttet reima, fulgte strammeprosedyre som står her på forumet. Synes selv den var i slakkeste laget men. Det varte i en uke før den ble tungstartet, sjekket tenningsinnstilling og det så da ut som den hadde hoppet ca ei tann. Reima så heilt fin ut. Byttet Reim og Strammehjul og stilte den inn igjen igår, strammet da reima mere, prøvetur igår, gikk som ei klokke, men kjerringa stolte ikke på den så jeg skulle ha den på jobb idag for å prøvekjøre. Kom halveis før den stoppet og ville ikke starte igjen. Sjekket Tenning og det ser ut som den er ca ei tann feil igjen. Siden Tenningsmerket på pumpens Reimhjul stemmer, kan det ikke være noe galt med kobling reimhjul+pumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 21, 2009 Den Hopper ei tann på Tenningsinnstilling og stopper... Det varte i en uke før den ble tungstartet, sjekket tenningsinnstilling og det så da ut som den hadde hoppet ca ei tann. Reima så heilt fin ut. Tenning og det ser ut som den er ca ei tann feil igjen. . Den bolten du snakker om ser jeg ikke for meg i hodet, legg ut bilde. Når den ser ut til å ha hoppet en tann, er da remma slakk? Foreslår at du tar bilde av strammermekanismen, da det finnes flere typer av denne, mulig du har feil? Sjekket at bolten bak på kammen er trukket til med 100Nm? Det står feil i et av kapitlene i den svenske Haynes boka, der står 50Nm. Har du sjekket at det er kile i akselen til dieselpumpe? Har du hatt av bakre kamhjul og sjekket timing veiv-kam? Håper at nedre veivbolt sitter som den skal og at ikke kilen der er i ferd med å gi seg. Tell antall tenner på remma di, skal være 80. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 21, 2009 Leiter etter kamerakabelen for å få lagt inn bilde.. Nei reima er stram og ser heilt fin ut. Strammeren er riktig, og så lenge reima er stram etter at dette har skjedd kan vel ikke det være årsaken? Bolten bak på kammen er trukket til med 100NM - Har ikke sjekket kile på akselen til pumpa, men så lenge merket på pumpa er riktig i forhold til brakett når jeg justerer den kan vel ikke det være årsaken? Veiv/Kam er riktig timet. Reima har 80 tenner, lurte på om det kunne være forskjellige tannprofiler, men kan ikke finne flere enn ett alternativ til R5 Såvidt jeg kan tenke meg er det enten Kamhjulet som flytter seg iforhold til kammen (Slitt kon) kan ikke se noe skader på dette. Eller så må det være noe galt i pumpa som gjør at pumpa låser seg og at reima hopper... Det er derfor jeg lurer på denne bolten. Endel Dieselbiler har en bolt inn på siden, for å låse pumpa løsner man den og tar ut en Hestesko skive og skrur den inn igjen. Lurer på om denne kan ha falt ut og skruen skrudd seg inn igjen. Det som er rart er at det er akkurat ei tann og at dieselpumpen fungerer etterpå . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 21, 2009 Her ser du bolten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...