Tid på senkesett "sekking"?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har akkurat montert et senkesett som skal være 50/50 men bilen er jo like høy som den var med de orginale fjærene...:confused: kan jeg regne med at det senker seg med tida så mye? Er et supersport sett med korte dempere....

 

mucho gracias for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør en runde med bilen så se etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt en god stund men de kommer ikke ned... irriterans!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev til deg på pm så er det jo ikke umulig at de orginale fjærene dine har seget ganske mye på de 20 åra de har stått på bilen og når du setter på et senkesett som er nytt så er det ikke sikkert at du får den senken du ønsker. Om det er din bil på bildet i avataren så ser den jo lav nok ut i henhold til 50mm senk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er photoshopa på avataren.... tviler på at de orginale har seget så mye... er liksom 5,5cm ned til toppen av hjulet.... kjører 16" 45 profil.... trur ikke det var 10,5 cm der liksom.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri opplevd at stivere (sports)fjærer siger noe særlig dessverre..kanskje 0,5-1 cm max

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er photoshopa på avataren.... tviler på at de orginale har seget så mye... er liksom 5,5cm ned til toppen av hjulet.... kjører 16" 45 profil.... trur ikke det var 10,5 cm der liksom.....

 

Om det aldri hadde vært bytta fjærer på bilen så ville jeg ikke blitt overrasket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det aldri hadde vært bytta fjærer på bilen så ville jeg ikke blitt overrasket.

 

Ikke jeg heller.

 

Senkesettet senker jo 50mm i forhold til høyden på NY bil, som nevnt tidligere.

Har erfart akkurat dette på andre bilmerker tidligere.

Akkurat hvor mange cm det skilte kan jeg ikke dokumentere, men.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg påstå verken det ene eller det andre her, men blei skuffa over resultatet...... Jeg vet på den gamle jeg hadde så var det 45 senk og den var myyyye lavere... men så kan det hende den hadde sekki en del da, var billige fjærer ettersom jeg forstod...

 

Men any idears om hvordan jeg skal få den lav med tuv og billig da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkefjærene kan jo være til en bil med høyere aksellast enn din bil.

Fjærene vil da være stivere og ikke "sige" så mye.

Men bør være mulig å finne ut hva opprinnelig høyde på bilen din var, fra senter av felg til hjulbue.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkefjærene kan jo være til en bil med høyere aksellast enn din bil.

Fjærene vil da være stivere og ikke "sige" så mye.

Men bør være mulig å finne ut hva opprinnelig høyde på bilen din var, fra senter av felg til hjulbue.

 

 

Det er bare et sett som jeg har som passer til 90q, coupeQ etc. Nå vet ikke jeg hvilket sett Robin hadde på bilen som senket 45mm, men det har vel noe med styrken i fjærene å gjøre vil jeg tro.

 

Jeg har jo levert flere slike sett og har ikke fått denne problemstillingen før. Kan jo kanskje ha sammenlignet med disse.

 

Alternativt så er jo justerbart tingen, men det kombinert med "billig" hører ikke helt sammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja jeg veit ikke hva den opprinelige høyda er for noe jeg, men trudde liksom ikke at det var snakk om så mye....

 

Ja, hvis det er noen som har samme settet på sin så er det igrunn bare å skrike ut! Er jo stiv å sånn da men er liksom ikke så kult når den er så høy hehe :P

 

Har vurdert justerbart og men er så jævla mye pes med at man må levere inn fjærbeina osv... pluss at det koster litt da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom ikke disse bilene med flere motorer?

Dersom det da er bare 1 type fjærer til denne, vil den bli lavere på en bil med 2.8L enn på en bil med 1.8L på grunn av vektforskjell.

Nå er dette et eksempel, så ikke heng meg om disse motorene ikke ble levert til denne bilen.

Men, du skjønner hvor jeg vil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp... trodde kanskje det var noe forskjell med tanke på sportsunderstell osv og....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel dette en 2.3 quattro, dette settet passer til 2.0, 2.2/2.3,og 2.8 med quattro

 

Er vel ikke veldig stor vektforskjell på 2.3 og 2.8 ellers så hadde det jo hvert forskjellige fjærer til disse bilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel dette en 2.3 quattro, dette settet passer til 2.0, 2.2/2.3,og 2.8 med quattro

 

Er vel ikke veldig stor vektforskjell på 2.3 og 2.8 ellers så hadde det jo hvert forskjellige fjærer til disse bilene.

 

Enig med deg der Håkon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier det igjen, om det aldri har vært byttet fjærer på denne bilen før så er det jo ikke helt umulig at bilen har seget 4-5 cm igjennom tiden. Det bør jo finnes på internett et eller annet sted hva markhøyden var orginalt, så er det jo bare å måle for å se.

 

Jeg skal selvsagt sjekke dette med Supersport over helga for å høre om de har vært borti dette før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Har vurdert justerbart og men er så jævla mye pes med at man må levere inn fjærbeina osv... pluss at det koster litt da...

 

Mener noen sa at hos KW var det slutt på å sende inn fjørbein nå. Fler som har fått med seg dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener noen sa at hos KW var det slutt på å sende inn fjørbein nå. Fler som har fått med seg dette?

 

FK skaffer enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FK skaffer enda.

 

Det gjør dem sikkert, mente man slapp å sende dem inn på feks en audi S2 eller lignede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør dem sikkert, mente man slapp å sende dem inn på feks en audi S2 eller lignede.

 

Er ingen som lar deg "slippe" å sende inn, disse fjærbeinene er ganske dyre i innkjøp og det er jo derfor det er et depositum på ca. 700,- euro på dem normalt. Jeg har fått til en avtale med FK om at jeg bestiller først opp fjærbeina (om de har på lager selvsagt) for å så og returnere de gamle etter at kunden har fått byttet.

 

Dette er en service jeg kun gjør for dere her på vacn, andre må sende de gamle fjærbeina til meg fysisk før jeg sender de nye. Men uansett blir det jo kjappere når fjærbeina ligger klare her hos meg.

 

Men nok ot om dette nå... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig å få senke skåler til toppen også vel? eller? Og senke topplager eller hva det er for noe?

 

 

Tok meg friheten med å sammenligne med en brosjyre jeg har.... er orginale nye biler ville jeg tro i å med at den er fra Audi. Brosjyra er forøvrig lagd i August i 1989.. Resultatet jeg fikk på bilde når jeg målte fra hjulbuen og til senter av hjulet var ca 3,2 cm forran og ca 3,5 cm bak, i virkeligheten er det ca 34cm forran og ca 35,5cm bak altså ca 1:10 For å sammenligne brukte jeg dørhåndtak panelet på utsiden som var 4mm på tegningen og 4cm i virkeligheten (1:10 right?).... dvs den er akkurat like høy nå som når den var ny... bare med senkesett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He He du husker vel hvor lav min ble med 45 senk, når folk satt bake fikk jeg ikke lille fingern inn men subba ikke! min ble mye lavere! rart det der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er for jævli vøtt.... kanke ha det så høyt!.... erre du satt på egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.