#1 Skrevet August 21, 2009 Hei, Nylig gått til innkjøp på en 99 mod A6. Denne har webasto og solcelle i takluke. Har fått lest meg til på webasto sine sider at denne skal blåse av seg selv og ingen programmering nødvendig. Men tror ikke at den funker. Men han som solgte bilen sa at for at webastovarmeren skulle funke så måtte AC være slått av og stå på eco modus. Gjelder dette solcellepanelen også? Noen som vet hvordan dette funker? Mvh Christoffer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 22, 2009 Solcella fungerer ikke sammen med noe klima, den gjør bare at det starter en ekstravifte på varme sommerdager som sirkulerer lufta i bilen og gjør at det blir litt kladere. Den fungerer ikke på vinteren med webasto. Da det også er skjeldent sol. Webasto programmerer du i kjørecomp eller via fjernkontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 22, 2009 Solcella fungerer ikke sammen med noe klima, den gjør bare at det starter en ekstravifte på varme sommerdager som sirkulerer lufta i bilen og gjør at det blir litt kladere. Den fungerer ikke på vinteren med webasto. Da det også er skjeldent sol. Webasto programmerer du i kjørecomp eller via fjernkontroll. Det vil da si at denne skal bare starte av seg selv? Var rimelig varmt heromdagen og den sto i solen, men var ikke noe vifte som gikk da. Er vel kanskje en sikring eller vifta som har gått? Får se om jeg finner noe elskjema så jeg kan måle litt. Bare skyte inn hvis noen har vært borte i noe problemer med disse panelene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2009 Ja, etter hva jeg har skjønt skal denne starte av seg selv etter behov. Og det må da også være sol for at den skal starte, siden den bruker solcellepanelet for strøm. Sånn at du ikke risikerer å stå med tomt batteri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 15, 2010 Bare for og oppdatere denne litt. Jeg hadde problemer med solarluke/webasto for noen år siden. Webasto har laget begge, og det er felles styreenhet til disse. Styreenhenten sitter "under" rattet på ett av relèbrettene på min A6, og kostet meg mellom 500-1000 kr hos merkeverksted. Symptomene var at solarluke ikke virket, samtidig som webastoen ikke blåste varmluft inn i kupèen. Den varmet kun motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...