Tysk Import (endre språk i kjørecomputer på Passat)

Anbefalte innlegg

Har akkurat handla en Passat 2002 mod. Da dette er en import bil så er språket/teksten i kjørecomputer på tysk.

Hvordan får jeg det over til engelsk?

Mvh Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan nok ordnes med vag-com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg fant ut går dette fint på audi, men sto ikke stort om Passat.

Men jeg regner med det er samme måte der. du får si fra hvis jeg skal vage bilen din i tilfelle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, er ikke 100% sikker på passat jeg heller, men jeg har gjort det med vagcom på en golf IV en gang (samt min egen Audi).

EDIT:

I bentley fant jeg dette for pre facelift passat (99-01):

Adaptation på kanal 4 i instrumentet:

1 Tysk

2 Engelsk

3 Fransk

osv

I min bil så er det forøvrig kodingen som bestemmer språket, Golf IV brukte adaptation som ovenfor, vet ikke helt om det er endret på facelift passat (01-05)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, er ikke 100% sikker på passat jeg heller, men jeg har gjort det med vagcom på en golf IV en gang (samt min egen Audi).

EDIT:

I bentley fant jeg dette for pre facelift passat (99-01):

Adaptation på kanal 4 i instrumentet:

1 Tysk

2 Engelsk

3 Fransk

osv

I min bil så er det forøvrig kodingen som bestemmer språket, Golf IV brukte adaptation som ovenfor, vet ikke helt om det er endret på facelift passat (01-05)

Da er det likt som på Ævdi B5/8D da ;)

Regnet igrunn med at de var ganske like

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg fant ut går dette fint på audi, men sto ikke stort om Passat.

Men jeg regner med det er samme måte der. du får si fra hvis jeg skal vage bilen din i tilfelle.

Hadde vært fint det. Er det mye arbeid? Hva må gjøres?

Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er normalt gjort på to min.....jeg må bare koble pcen inn på bilen din og endre et parameter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var tysk på min også, møller fiksa min (for en klekkelig sum selvfølgelig). Men agrer litt da, var litt morsomt å ha på tysk. Man skjønner jo hva som står og bilen beholder litt mer av sin tyske sjarm :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem å endre språk, Tysk, Engelsk, Portogisik, Italiensk osv, vi bruker Bosch KTS 560 ,

På Passaten som er ny her i byn sto det på Tysk, det var det første jeg endret til engelsk, får ikke Norsk : nei :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen problem for å få ordnet språket til engelsk i allefall. Vi har gjort dette ofte hos Bilsentrum i Kristiansund. Det er bare å kople seg til en maskin;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det fiksa også. Takk Christian!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Lurer på hva det står på min. Kjørekomputer. Står det ikke km osv der som på norsk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Lurer på hva det står på min. Kjørekomputer. Står det ikke km osv der som på norsk?

Hvis du åpner døra står det at døra er åpen på tysk eller engelsk i displayet i kjørecomputeren!

Var det svar på spørsmålet ditt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lagt merke til om det står noe når jeg åpner døra. Kommer det tekst på 2001 mod? Tror det bare er icon. Får sjekke dette en dag. Navigasjonen er i alle fall satt til engelsk.

Hadde samme problemet med Nokia 7210. Var Tysk meny. Med litt ingrep i softwaren ble den norsk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har kjørecomputer er det bare å sjekke der. Om det står "average speed" eller "Durchschnitt xxx". Har du automat står det i displayet på språket som er valgt at du man tråkke inn bremsepedal før du skifter gir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er normalt gjort på to min.....jeg må bare koble pcen inn på bilen din og endre et parameter.

Var det koding eller adaptation for å endre språk på denne bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det koding eller adaptation for å endre språk på denne bilen?

Var på samme måte som på A4 : ja : som jeg nevnte på her tidligere

Da var det fiksa også. Takk Christian!

Bare hyggelig Lars :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det står "average speed" eller "Durchschnitt xxx". Finner ikke noe slikt jeg.

Står ikke dette i min i det hele tatt etter det jeg skjønner. Åpner jeg døra viser den at døra er åpen. Ikke noe tekst.

Når jeg beveger knappene på kjørekompter viser den bare forbruk osv i l/h

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel helt sikkert en nyere versjon av kjørecomputeren. På min er det ikke bildet av bilen med dører etc., kun tekst. Under eksempel på visning ved forbruk.

b5-60.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.