Slanger under innsug S4 AAN 2.2t

Anbefalte innlegg

jeg var å bytta noen bensinslanger her og der under panseret idag å tenkte jeg skulle gå over slanger + klemmer rundt hele. Da la jeg merke til en slange med sinnsykt mange klemmer på?

 

Ligner et T-ledd i gummi der gummien såklart er revna, og det er vel derfor jeg har veldig feit blanding når jeg kjører. Slangen går opp i innsuget via et hull bak spjeldet, så går ene uttaket opp til denne kull-ventilen (den blå) og den siste enden konsentrerte jeg meg ikke om å se hvor gikk siden jeg fant et hull i T-leddet..

 

Kan man lage noe eget her med et plast T-ledd og noen klemmer? Noen som har bilde fra ETKA så jeg får sett litt bedre hva det dreier seg om før jeg evt modder noe selv?

 

Hadde vært greit å fått fiksa dette:)

 

Kan denne slangelekkasjen ha noe med at resirkventilen ligger å åpner å lukker hurtig ved hardt pådrag i 4-5gir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette T-stykket har med åndingen fra bensintanken å gjøre.. ligger en ventil på slangen litt bortenfor, som lukkes ved trykk og åpnes ved vacuum og suger damp fra tanken.

 

Min lakk ganske mye der, så jeg byttet den. men pga jeg har strammet klemme for mye begynte den å lekke igjen, så må kjøpe enda en ny nå. men fikset det midletidig med lim som man bruker ved lapping av sykkeldekk samt vulkaniseringsteip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den her du snakker om kan du bare blende.

 

du blender den som går inn på innsuget. den som går nedover til ånding, også tar du av slangen på kull ventilen og bare lar ledningen være kobla til men uten slange i hver ende. den slangen som går inn på ventilen som ikke går til t stykket lar du bare ligge uten blending på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, så det har ikke noe for seg at dette er tilkoblet? Bortsett fra at den ventilen har strøm. Må si det er mye små slanger og rør som de kunne spart seg for når de lagde dette motor styret for å spart oss forbrukere for mye feilsøking og helvete.

 

Ser også at den gummien som går ut bak toppen (olje åndning?) har revna så der tenkte jeg bare å kjøre på en grov gummislange som jeg vet holder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

riktig. bare ikke koble fra den ventilen for da får du kanskje en feilkode. totalt 3 slanger skal du tette/plugge.

- innsug

- den som kommer fra kull ventil

- den som går ned til åndinga fra veiva. (sitter en sånn sak på blokka med 3 stålrør ut av, den ene her plugges rett under t-stykket)

 

også skal den slangen som kommer fra torpedovegg sia og inn i kulventilen stå åpen til friluft

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.