#1 Skrevet August 22, 2009 Har en kamerat som har problem med sin caravelle, den fjusker og kutter. Når den kutter så starter den etter et par minutter igjen. Er det noen som har noen tips til hva det er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 23, 2009 Når den stopper kan han prøve å gå ut og åpne tanklokket. Om det da er vakum på tanken er det store muligheter for at aktiv kullfilteret ( plassert i venstre innerskjerm )er tett. Bilen bør da kunne startes igjen med en gang. Evt. kan han prøve å kjøre uten at tanklokket er skrudd skikkelig til for å se om den kanskje er bedre da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2009 Når den stopper kan han prøve å gå ut og åpne tanklokket. Om det da er vakum på tanken er det store muligheter for at aktiv kullfilteret ( plassert i venstre innerskjerm )er tett. Bilen bør da kunne startes igjen med en gang. Evt. kan han prøve å kjøre uten at tanklokket er skrudd skikkelig til for å se om den kanskje er bedre da. Takk for tipset men det er allerede prøvd. Noen som har andre tips til hva det kan ver? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 23, 2009 Coil eller hallgiveren i fordeleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 23, 2009 (endret) det er byttet coil. hvordan finner man ut om det er hallgiveren som er defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2009 inge som veit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 5, 2009 inge som veit? Slet med det samme problemet med en Buss i går kveld. Kjørte diagnose og fant egentlig feilkode (intermitted) på hal sensoren... Men det kan være at eier kan ha prøvd å kinne uten at hall sensor or fordeler har vært tilkoblet), samme med mengdemåler. Slettet derfor feilmeldingene for å se hva som eventuelt kommer tilbake. Når bussen ikke vil stare og en kinner lukter det bensin. Det sier meg at kam sensor i fordeler og hvor nå den andre sensoren står (Svinghjul?) er OK Får ikke hjerne pulser inn fra tenning sensorer vil den heller ikke gi bensin ? Det er ikke gnist når den er slik (sier eier som har testet dette selv) og det betyr vel at coil/tenningsmodul er defekt? Om en mangler signal fra Kam sensoren på disse, vil en likevel få en noen gnist, og høre at den vil starte, men stopper umiddelbart da den mangler kam sync og ikke vet hva som er cylinder 1 (5 gjør ting litt vanskeligere) Ellers var det feilmelding på TPS sensoren, men den dukket opp under automat kassen, så jeg tviler denne har noe med at bilen stopper Er også merkelig når en starter bilen, men det har komt etter at den begynte å stoppe litt når den vil. Når en kinner starter den lett, dauer nesten (bensin pumperele slipper) så opp i 900 rpm igjen.. slik holder den på 2-3 ganger. Om en gir den gass og får rust den opp over 2000 rpm en gang sviver den helt fint etterpå. Merkelig feil, kom etter register reim bytte sier de? Ellers har jeg hatt tilsvarende feil på 10V 2.2 liter i Passaten min. Der ble aldt dødt når den stoppet, ikke utslag på nåla på turteller når en kinner, og bensinpumpa gikk ikke. Den stoppet typisk etter 3-5 minutt kjøring, måtte stå i 3-5 minutt så startet den og gikk helt til jeg stoppet den. Der var det HAL sensoren i fordeleren som var defekt Andre som har tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 5, 2009 Sjekk om bensinpumpa går når motoren ikkje starter. Har du ingen gnist og ingen bensin er det mest sannsynlig hallgiver. På 2.5 bensiner caravelle får du kjøpt hallgiver uten å bytte komplett fordeler. Benispumpa vil nok starte og gå ca 1 sec når du setter på tenning, det du må sjekke er om den starter igjen når du kinner. Bensipumpereleet blir aktivert når hallgiver gir impulser, er hallgiveren defekt skjer det ingenting. Bilen kan starte og gå ei stund, men når motoren begynner å bli lunken stopper den og er død, men kan starte igjen etter en liten "pause" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 5, 2009 På de fleste biler hører man at bensinpumpa sier et lite "bzzzz" når tenning settes på. Men trodde at bensinpumpe ikke startet igjen da før motor fyrer....? Hvis den går hele tiden mens man kinner så kan det jo bli veldig mye bensin til motoren... Tar jeg feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 5, 2009 Bensinpumpa går så lenge du kinner. 2.5 bensineren har innsprut, så det er styreenheten og trykkregulatoren som bestemmer hvor mye bensin den får. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...