#1 Skrevet August 23, 2009 Jeg hadde nettopp bilen på smøregrava for å fikse knirking fra en pakning på stab-stagen, og oppdaget tilfeldigvis en liten lekkasje til høyre for katalysatoren (passasjerside). Det drypper en del fra oppunder en sprekk i varmeskjoldet men det er vanskelig å si nøyaktig hvor det kommer i fra. Ser ut som vann. Jeg kan forøvrig nevne at jeg hadde lekkasje under gulvmatta på samme side for ikke så lenge siden, men mesteparten av vannet er borte for lengst. Jeg vil uansett tippe at det (normalt sett) ikke skal lekke fra innsiden av kupeen og ut under bilen? Det har vært tørt vær så det skal nok ikke komme fra et dreneringsrør. Noen som har konkrete forslag til hva det kan være, eller om det er normalt? Har forøvrig AC i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 23, 2009 ser bare ut som smeltet tynnflytene hulromms/understellsmasse. Så er nok ingen fare. Ser jo heller ikke ut som det har lekket eller dryppet noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2009 Det kom omtrent 1 drypp per sekund kontinuerlig, man kan se en dråpe på første bildet. Jeg tok litt på fingern men det luktet ingenting og var gjennomsiktig væske. Det var heller ingen andre slike våte spots under bilen. Kommer til å sjekke igjen om en ukes tid for å se om det fortsatt drypper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 23, 2009 de e nok kondensvaten frå ac`n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2009 AC´n er det nok ikke. Til den er det ett eget rør som er fremme på høyre siden hvis jeg ikke husker feil. Og dette er oppe i dage, og ikke gjemt bak noe skjold. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2009 Hvis det er som på min -99 A6, er det her kondensvann fra ac-en kommer. Når denne dreneringa var tett, ble det raskt vått i kupe'en! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 25, 2009 Fjern den "muttern" på varmeskjolde og bøy det til side da vel! Er da ikke så fryktelig vanskelig å spore hvor det kommer fra når du først ligger under bilen og jamrer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 26, 2009 Hadde ikke all verdens tid. Hadde satt av 5 min for å fikse knirkinga fra stagen ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 26, 2009 vil si meg enig i teorien om kondens fra ac.... Vannet går alle veier så det er ikke utenkelig. Kommer iallfall ned der på de bilene jeg har inne på værste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...