Flapp Flapp lyd i Golf MK3

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at jeg får en sånn en Flapp Flapp lyd i bilen når jeg passerer 80... og den blir helt sinnsyk etter at jeg passerer 140 (Ikke spør hvordan jeg klarte å få dieseldyret i den farta) Lyden kommer bare ved gasspådrag

 

Lyden virker som den kommer fra venstre side forran. Jeg har en klutch som har ca 1 mnd igjen å leve. Den er mest utslitt i hele verden.

 

Jeg tenkte først at dette måtte være motortikking, men lyden kommer ikke når jeg ruser motoren stillestående... I tillegg forsvinner den når jeg kobler inn klutchen og lar den trille fritt.... Noen som har vært borti dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter med at jeg får en sånn en Flapp Flapp lyd i bilen når jeg passerer 80... og den blir helt sinnsyk etter at jeg passerer 140 (Ikke spør hvordan jeg klarte å få dieseldyret i den farta) Lyden kommer bare ved gasspådrag

 

Lyden virker som den kommer fra venstre side forran. Jeg har en klutch som har ca 1 mnd igjen å leve. Den er mest utslitt i hele verden.

 

Jeg tenkte først at dette måtte være motortikking, men lyden kommer ikke når jeg ruser motoren stillestående... I tillegg forsvinner den når jeg kobler inn klutchen og lar den trille fritt.... Noen som har vært borti dette?

 

Hadde samme i gamle A4 1.8'en min, var sand eller noe i en åpen/hullete drivakselmansjett, jeg spyla, tørka og greaset opp, bytta mansjetten og lyden ble borte. Ikke sikkert det er det samme på din, men drivakslene er dyre nok til at det kan lønne seg å sjekke mansjettene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville bare si ifra om noen lurte, om at det var en UTSLITT clutch som forårsaket flapp flapp lyden :D

 

Ny clutch er installert og bilen ble som ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva ble prisen på clutch bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett rundt 3500 Kr, inkl deler, moms og alt sånn :D

 

Tok reg-reima bremsene og EU kontrollen med det samme, så for 7500 kr ble bilen som ny :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.