grunne etter tinning med kva??

Anbefalte innlegg

eg har tinnet litt på bilen min, men no skal eg bytte hjulbue. når eg kappa ut buen så merka eg at sparkelet som var over tinnet løsna lett.

når eg tinna så slipte eg ned tinnet, hadde på rustbullit og sparkel.

 

eg ser at gasolin.no har ein syregrunning. kan eg bruke denne som "heftlakk" for sparkel???

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=65_28&products_id=873

 

skal man vaske "tinnet" etter tinning?? eg har hørt at nokon har brukt bakepulver og vatten til å vaske tinnet.

 

tar og gjerne mot andre tips ang tinnsparkling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker å pusse ned tinnet med 240 før sparkel, cluet med å få sparklet til å ikke løsne er å få det Helt rent, bruk silikonfjerner, og vask til kluten er helt ren. jeg ville ikke anbefalt å bruke vann til å vaske med. Syregrunning er bare til blankt stål før du grunner som rustbeskytter.

Brukte du tinnpasta før tinning?

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tinnpasta vart brukt før tinning ja.

problemet er ikkje at tinnet løsner men at det oppå tinnet løsner. eg og har pusset tinnet før lakk/sparkel. men kansje det er litt luksus å grunne før sparkel og så grunne igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det viktisgte er å vaske tinnet før sparklet, det eneste jeg vet å anbefale er silikonfjerner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.