#1 Skrevet August 24, 2009 Vegvesenet har nå målt standstøyen på den ettermonterte eksosen min til 91dB, mens vognkortet sier den bare kan være 82dB (A= +2dB itillegg tror jeg). Både jeg og de på Svenden eksos, som jeg har forhørt meg, med mener 82dB var veldig lite for denne bilen. Sjekket vognkortet til en Mazda 1.6l 2000mod som hadde 83dB. Rart den skulle bråke mer enn en bil med orginalt fire ganger effekten. Sjekket også vognkortet til en Honda S2000 2000mod som var godkjent til 93dB. Rart en bil har lov til å bråke mer enn en annen bil. Er det noen andre som har noe annet skrevet inn i vognkortet sitt for B5 karosseriet? Kanskje det ble ført inn feil når bilen ble importert.. Ringte Audi Norge hvor de ikke kunne sjekke noe, men refererte til typegodkjenningen som skulle følge med ved import av bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2009 Står (dessverre) 82dB i vognkortet på min RS4 også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...