What is this thing? Knekt "slange" på et trangt sted på motor`n. Vw 1999mod

Anbefalte innlegg

Hva er dette for-noe da må`n tro???:confused:

 

Har ikke stor aning om hva denne slangen er for noe jeg, så da spør jeg dere som kan litt mer bil:p

Rett å slett så trangt og jævli at jeg spørr dere før jeg evt begynner og demontere litt neri der for og komme til...

 

Er nå iallefall ikke sånn den kom ut fra samlebåndet vil jeg tro. : faint :*

 

Her er er motoren. 1.8t AEB, fra en passat 1999mod..

 

23m4ugg.jpg

 

 

 

ooooog her er problemet.

Lokalisert ved siden av peilepinnen,, Kan nevnes at det er fuktig rundt om der...: gråter :

10wsav6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veivhusventilasjon...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SIER DU DET JA!!!! På tide og skifte denne da:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SIER DU DET JA!!!! På tide og skifte denne da:P

 

Ja det ser hvertfall sånn ut, og siden det er fuktig rundt der, aka olje, så er det mye som tyder på det ja. Er liksom ikke så mye slanger som går inn rundt oljepinnen ellers ;)

 

Heh det kan vært lurt ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men litt O.T.... Men slik jeg har forstått det... Veivhusventilasjonen er for å trekke ut u-brent bensin og diverse rester etter forbrenningen som kommer seg forbi stempelringene og forurenser olja? Som så føres inn i inn i innsuget igjen og re-forbrennest?:S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men litt O.T.... Men slik jeg har forstått det... Veivhusventilasjonen er for å trekke ut u-brent bensin og diverse rester etter forbrenningen som kommer seg forbi stempelringene og forurenser olja? Som så føres inn i inn i innsuget igjen og re-forbrennest?:S

 

omtrent + olje og vanndamp... En annen funkksjon er at den holder trykket atmosfærisk i motoren så den ikke blåser ut olje...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

omtrent + olje og vanndamp... En annen funkksjon er at den holder trykket atmosfærisk i motoren så den ikke blåser ut olje...

 

åååååh nå kom det løysninger på en del problemer jeg har hatt ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt samtidig den T-slangen og ventilen som er i denne mellom det ødelagte røret/svanehalsen. Det er 145,- vel investerte kroner..

Da får du nye slanger/plastrør fra motor til stålrøret som går rundt motor og til innsug. På min så gikk det etter ett par år også hull på denne, og måtte bytte denne også.

En annen fordel er at det er enkelere å bytte denne plastsvanehalsen når en kan bruke kniv etc. og slite litt. For er ett par slangeklemmer og slanger som kan være vriene å få av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe skiiit å skifte. : do : Skiiit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenr ser ut til å være: 058103213

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og i tilfelle T-stykket bak med ventil:

06A 103 247 Hus/T-stykke 55,-

035 103 245A Ventil 92,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe skiiit å skifte. : do : Skiiit

 

ja-a... det er jo litt av hvert som må fjernest før jeg når fram tenker jeg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.