Anbefalte innlegg

Har en AHU 1,9 TDI motor i min golf.

Når bilen har stått over natten så er den VELDIG tungstartet, å når den har startet kommer det en stor røyk sky ! Også går den som vanlig. !

 

Noen som har peiling på hva dette kan være ?

 

Mvh Øystein Nicolaysen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekket glødepluggene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik var min også her for et par vintere siden, og da viste det seg faktisk at det var et par glødeplugger som var defeke,skiftet disse og diesel filter så startet den greit med en gang etter bytte og har heller ikke hatt noe problem etter det.

Sjekk glødepluggene dine om det kan være brudd i de, eller tett diesel filter : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er nye, og dieselfilteret er også nytt :)

 

Men kan det være gløderele ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også være at dieselpumpa ikke er 100% innjustert. Min gamle 110hk A6 var som en ny bil etter regreimbytte med rett kalibrering av pumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje det er det : )

 

Takk for gode råd .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, feil innstilt dieselpumpe og du kan få tungstartet bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge lyser glødelampen når motoren er kald. Er den like vanskelig å starte når motoren er varm?

Hvis dieselpumpen er ute av stilling røyker den stort sett en del under kjøring og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge lyser glødelampen når motoren er kald. Er den like vanskelig å starte når motoren er varm?

Hvis dieselpumpen er ute av stilling røyker den stort sett en del under kjøring og.

 

Den lyser ikke veldig lenge, Og den er ikke vanskelig og starte naar den er varm.

Det ryker ikke veldig mye under kjOring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lyser ikke veldig lenge, Og den er ikke vanskelig og starte naar den er varm.

Det ryker ikke veldig mye under kjOring.

 

 

Da vil jeg si at gløding er problemet. Kontroller løse koblinger/mutre på glødepluggene.

Mulig også det er glødereleet og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det kan være hovedsikring til glødeanlegget og. Noen av disse har en sikring som står for seg selv i motorrommet. Den ser ut som en tynn stål plate.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan å være LMM.. Min blei brått lungstartet, når det var kaldt, så regnet med at det var glødeplugga, men der var det LMM som var syndern.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner og misslike TDI motorer alt =/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.