#1 Skrevet August 24, 2009 Har en AHU 1,9 TDI motor i min golf. Når bilen har stått over natten så er den VELDIG tungstartet, å når den har startet kommer det en stor røyk sky ! Også går den som vanlig. ! Noen som har peiling på hva dette kan være ? Mvh Øystein Nicolaysen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2009 har du sjekket glødepluggene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2009 slik var min også her for et par vintere siden, og da viste det seg faktisk at det var et par glødeplugger som var defeke,skiftet disse og diesel filter så startet den greit med en gang etter bytte og har heller ikke hatt noe problem etter det. Sjekk glødepluggene dine om det kan være brudd i de, eller tett diesel filter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2009 De er nye, og dieselfilteret er også nytt Men kan det være gløderele ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2009 kan også være at dieselpumpa ikke er 100% innjustert. Min gamle 110hk A6 var som en ny bil etter regreimbytte med rett kalibrering av pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2009 Kansje det er det : ) Takk for gode råd . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 24, 2009 ja, feil innstilt dieselpumpe og du kan få tungstartet bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 24, 2009 Hvor lenge lyser glødelampen når motoren er kald. Er den like vanskelig å starte når motoren er varm? Hvis dieselpumpen er ute av stilling røyker den stort sett en del under kjøring og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 25, 2009 Hvor lenge lyser glødelampen når motoren er kald. Er den like vanskelig å starte når motoren er varm?Hvis dieselpumpen er ute av stilling røyker den stort sett en del under kjøring og. Den lyser ikke veldig lenge, Og den er ikke vanskelig og starte naar den er varm. Det ryker ikke veldig mye under kjOring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 25, 2009 Den lyser ikke veldig lenge, Og den er ikke vanskelig og starte naar den er varm.Det ryker ikke veldig mye under kjOring. Da vil jeg si at gløding er problemet. Kontroller løse koblinger/mutre på glødepluggene. Mulig også det er glødereleet og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 25, 2009 Mulig det kan være hovedsikring til glødeanlegget og. Noen av disse har en sikring som står for seg selv i motorrommet. Den ser ut som en tynn stål plate. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 25, 2009 Det kan å være LMM.. Min blei brått lungstartet, når det var kaldt, så regnet med at det var glødeplugga, men der var det LMM som var syndern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 25, 2009 Begynner og misslike TDI motorer alt =/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...