Anbefalte innlegg

Har ett problem på min 1993 Audi 100 2,5 TDI.. Av og til, under kjøring, mister motoren trekkraften, som om den mister turbotrykket. Men slår jeg tenninga av og på, er den i orden igjen.. Rart!

Noen som vet hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går nødmodus.. Om du har noen i nærheten som har VAG-COM er det en lek å finne ut.

Hadde nødmodus på min A6 med 140hk 2.5tdi. Samme motor som står i din. Jeg hadde da lekkasje på trykkslangen rett før innsuget, men da merker du det først på den enorme røykskyen som ligger bak deg:P

Er jo også mulig at høyt ladetrykk pga defekt trykkreg. ventil til turbo kan være problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er helt original, byttet nettopp slangen mellom innsug og intercooler, før dette suste det godt fra turboen og røk heftig svart! Noen i Trondheimsområdet med Vag-Com da? Eller går det an å koble ut ventilen på wastegaten? Nettopp byttet reg.reim og dieselpumpereim, disse er korrekte. Den går som ei kule før den "kutter". Men det virker som turboen kommer og går under kjøring, trenger ikke alltid slå av og på tenningen for å få draget tilbake..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får tilbake draget ved å ta inn clutchen og få motore ned i tomgang? Virker som den går i nødmodus.

Åraker kan være for høyt trykk i innsug (vanlige feil igjenkoksing av innsug, for store dyser/turbo (hvis ikke orginal), feil justerte remmer (det spørs jo om du er SIKKER på at innstilling er foretatt korrekt, eller om du bare antar det siden det er gjort på "verksted"), helt feil forhold luft/diesel (fek ved hull i slanger, slangeklemmer osm ikke sitter skikkelig, hull i IC, def LMM), hull/hoppet av små tynne slanger.

Siden dette er av og til ville jeg først og fremst mistenkt slakke remmer, litt ute av stilling. Men dette har du jo utelukket.

Les trådene i linken i forrige post, står en del der, og det overrasker meg om ikke årsaken er beskrevet der. Finner du ikke ut årsaken, så er det bare å begynne på smørbrødlista i første link i fusk-tråden, så blir nok symtomene borte på magisk vis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte turbotrykksmåler i dag, bilen har oppført seg eksemplarisk etter at jeg monterte den(!)

Men, bilen lader jo 1,1 bar!! Er dette normalt? Hva er vanlig ladetrykk??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.1 barO er normalt.. Hadde samme trykket på min. Dro jeg på skikkelig lenge nermet den seg 1.5 barO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres mye ut.. Men stemmer sikkert:) Er vant til bensinturbobiler, der er 1 bar mye :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.