#1 Skrevet August 24, 2009 Har ett problem på min 1993 Audi 100 2,5 TDI.. Av og til, under kjøring, mister motoren trekkraften, som om den mister turbotrykket. Men slår jeg tenninga av og på, er den i orden igjen.. Rart! Noen som vet hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2009 Bilen går nødmodus.. Om du har noen i nærheten som har VAG-COM er det en lek å finne ut. Hadde nødmodus på min A6 med 140hk 2.5tdi. Samme motor som står i din. Jeg hadde da lekkasje på trykkslangen rett før innsuget, men da merker du det først på den enorme røykskyen som ligger bak deg:P Er jo også mulig at høyt ladetrykk pga defekt trykkreg. ventil til turbo kan være problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2009 Enig med Per J. Kan også være feil justering på remmene. Er den uorginal på noe vis så kan det ha andre årsaker, men da hadde du vel opplyst om det. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=112562&highlight=2%2C5+tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2009 Bilen er helt original, byttet nettopp slangen mellom innsug og intercooler, før dette suste det godt fra turboen og røk heftig svart! Noen i Trondheimsområdet med Vag-Com da? Eller går det an å koble ut ventilen på wastegaten? Nettopp byttet reg.reim og dieselpumpereim, disse er korrekte. Den går som ei kule før den "kutter". Men det virker som turboen kommer og går under kjøring, trenger ikke alltid slå av og på tenningen for å få draget tilbake.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2009 (endret) Får tilbake draget ved å ta inn clutchen og få motore ned i tomgang? Virker som den går i nødmodus. Åraker kan være for høyt trykk i innsug (vanlige feil igjenkoksing av innsug, for store dyser/turbo (hvis ikke orginal), feil justerte remmer (det spørs jo om du er SIKKER på at innstilling er foretatt korrekt, eller om du bare antar det siden det er gjort på "verksted"), helt feil forhold luft/diesel (fek ved hull i slanger, slangeklemmer osm ikke sitter skikkelig, hull i IC, def LMM), hull/hoppet av små tynne slanger. Siden dette er av og til ville jeg først og fremst mistenkt slakke remmer, litt ute av stilling. Men dette har du jo utelukket. Les trådene i linken i forrige post, står en del der, og det overrasker meg om ikke årsaken er beskrevet der. Finner du ikke ut årsaken, så er det bare å begynne på smørbrødlista i første link i fusk-tråden, så blir nok symtomene borte på magisk vis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 27, 2009 Monterte turbotrykksmåler i dag, bilen har oppført seg eksemplarisk etter at jeg monterte den(!) Men, bilen lader jo 1,1 bar!! Er dette normalt? Hva er vanlig ladetrykk?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 27, 2009 1.1 barO er normalt.. Hadde samme trykket på min. Dro jeg på skikkelig lenge nermet den seg 1.5 barO 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 28, 2009 Synes det høres mye ut.. Men stemmer sikkert:) Er vant til bensinturbobiler, der er 1 bar mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...