#1 Skrevet August 25, 2009 Hej! Har en B5 quattro som jeg syns det er litt vel mye dødgang i drivverket på. Den var akkurat på eu og jeg bad mekanikeren (som jeg kjenner litt) om å sjekke etter om noe var slitt/slarkete men innenfor kravet og si ifra. Han fant ikke noe spesielt som virket slitt. Er det noe som pleier å svikte veldig på disse bilene? Har også en vibrasjon som muligens kan henge sammen med dette. Vibrasjonen kommer mellom 80-120kmt, ene felgen har en liten bulk på innsiden, men fikk balansert de med vettig antall lodd. Noen tips? Snart vinter og mye rykk og napp kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2009 bytt felgen om fra front til bak eller omvendt... er det felgen som lager vibrasjonene så skal det hhv. bli bedre eller verre. Litt quattroslark er vanlig, men tror det blir vanskelig for en mekanikker å vri litt på drivverket og si hverken fra eller til om han ikke kjenner bilen godt... er jo typisk at det blir litt ekstra slark i alle ledd, diff osv over tid... var helt forferdelig på min b3 da jeg kjøpte den, men hjalp jaggu bra da jeg bytta til stivt motorfeste forran (rubbersnubb), girkassefester, motorfester, diff-fester,bærearmsforinger osv som er dårlige kan hjelpe til på slark de også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2009 Merker du mye til stivere fester mtp motorstøy og resonans? 034 motorsport har jo mer eller mindre alle festene i "density line" og har egentlig vurdert å bytte til sånne. Er jo en bruksbil så hvis valget står mellom mindre slakk eller komfort så velger jeg det siste. Skal bytte om på felgene etterpå og se om det hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2009 Jeg bytta noe kyllingbeina i går og sjekka samtidig opp litt... Det er noe radiell slark i drivknutene framme, regner med at de skulle vært helt tight? La også merke til at enden på kassa ser ut til å skrå litt mot venstre i bakkant. Muligens ett feste? De ser bra ut men har garantert aldri vært bytta. Er det billigst å kjøpe drivknutene fra 034? Det er gkn står det så er jo null stress å få de i norge. Men bruker jo som vanlig ikke mere penger enn nødvendig på samme delene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 1, 2009 Merker du mye til stivere fester mtp motorstøy og resonans?034 motorsport har jo mer eller mindre alle festene i "density line" og har egentlig vurdert å bytte til sånne. Er jo en bruksbil så hvis valget står mellom mindre slakk eller komfort så velger jeg det siste. Skal bytte om på felgene etterpå og se om det hjelper. Jeg har kun "rubbersnubb" festet som sagt, og nei jeg merker overhodet ikke noe mer vibrasjoner/støy fra motorn... men hadde jeg bytta de to "vanlige" motorfestene så ville jeg nok gjort det. er ikke helt sikker på hvordan festene på kassene til b5q er, men trolig ganske likt med b4/b3 og da er det to fester.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 1, 2009 Byttet venstre aksling på en a4 1,8tq b5. Helt defekt spline på akslingen ved navet. Etter bytte ble MYE av "quattro" slakken borte. Det forklarer kanskje den radielle slakken som du merker i drivknutene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 1, 2009 Byttet venstre aksling på en a4 1,8tq b5. Helt defekt spline på akslingen ved navet. Etter bytte ble MYE av "quattro" slakken borte. Det forklarer kanskje den radielle slakken som du merker i drivknutene? det ville jo gitt en del svar.... får plukke de av en dag og inspisere. bak har jeg gjort det i forbindelse med lagerbytte. ellers så har jeg sett en pickup meg gkn logo rett ved jobben så lurer på om mellomakselen havner bakpå den en morgen hvis ikke jeg finner noe feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 1, 2009 På flere b3/b4 og b5 jeg har vært borti har det vært slakk i mellomdiffen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 2, 2009 På flere b3/b4 og b5 jeg har vært borti har det vært slakk i mellomdiffen. Håper ikke jeg har så mye av det. Er litt i alt tydeligvis så får begynne i en ende. Tar en sjekk på hva som vibrerer til helga så kanskje det blir ordning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...