Låne ET20 felger i Bergensområdet?

Anbefalte innlegg

Har problemer med biltilsynet og fått påpekning på at jeg ikke kjører med orginalt innpress på felgene mine. Det skal være ET20 (+/- 7,5mm) mens jeg kjører med ET35 på både vinter og sommer.

 

Er det noen i området som kunne ha lånt meg et sett med felger for en dag?

 

Trenger å være ET20 5*112 og 17" eller større. Bredde er ikke så viktig.

 

Bilen er RS4 2001mod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er noen som sitter med felger som er mulig å låne for en dag er det kjekkt om de sier ifra.

 

Kan inngå en avtale med en leie per dag samt at jeg selvfølgelig stiller med andre felger i mellomtiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har problemer med biltilsynet og fått påpekning på at jeg ikke kjører med orginalt innpress på felgene mine. Det skal være ET20 (+/- 7,5mm) mens jeg kjører med ET35 på både vinter og sommer.

 

Er det noen i området som kunne ha lånt meg et sett med felger for en dag?

 

Trenger å være ET20 5*112 og 17" eller større. Bredde er ikke så viktig.

 

Bilen er RS4 2001mod.

 

Kjøp deg spacere MED TUV som du viser bilen med. 10 eller 15mm gir deg ET innefor det lovlige. Husk lengre bolter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spacere med TUV har jeg faktisk ikke hørt om før... Har spacere på nå med videreføring av nav og lengre bolter.

 

Biltilsynet sa jeg enten måtte fjerne spacerene eller få audi til å gå god for spacerene, noe de aldri vil gjøre. Visste ikke at TUV også gir ut papirer på dette som er gode nok for tilsynet..

 

Noen nettsider eller leverandører for dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R lager spacere med TüV papirer. Disse koster rundt 1800 kr pr. par altså ikke billig, men dette er godkjent.

 

http://www.brems.no fører bl.a. H&R spacere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør biltilsynet om hva som er problemet med spacerene. Mine Sportec felger er TÜV godkjent med spacere og bilen er igjen godkjent hos biltilsynet med felgene. Ergo kan de godkjenne spacere på RS4, det er bare det at du ikke har TÜV papir på akkurat de felgene du har på din bil.

Jeg kan evt sende deg bilde av felg med spacer og hjul på bilen, så kan biltilsynet sjekke mitt vognkort:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går jo nesten ingen RS4 med uorginale felger, uten spacere sitter jeg med inntrykk av. "Alle" jeg har snakka med bruker spacere det er jo nesten umulig å finne felg med riktig boltsirkel og innpress. Er alikavel forholdvis sikker på at biltilsynet gir blanke f i det, de tør jo ikke godkjenne noe på skjønn lengre. Så skal du man ha godkjente spacere, er det vel bare å komme med TüV.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte inn til de og fikk muntlig bekreftelse at TUV på spacere vil bli godkjent og man kan da gå tilsvarende opp i innpress på felg. Godt nytt for meg selv om jeg allerede har dyre spacere og må nå kjøpe enda ett sett. Uansett billigere enn å måtte kjøpe nye felger.

 

Bare de ikke nå begynner med å skulle ha TUV papirer på felgene også.. Da er det vel bare til å ligge seg ned å grine :)

Er de grei med meg på en ting klarer de alltid å finne noe annet å ta meg på. Det hele begynte jo med at de var "grei" med meg på coiloverene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.