Større motor i golf 3 cab?

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om golf 3 cab kan godkjennes med f. eks. VR6 eller 2.0 16v motor?

Den kom jo ikke med noe "tøffere" enn 2.0 8v såvidt jeg vet.

 

Hvis jeg plutselig vinner i lotto så er det jo kjekt å vite hva pengene skal brukes til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vel ikke være noe problem å bygge om til Gti 16V, bare bytte bremser ogsånt i tillegg tenker jeg.. vr6 skal vel også la seg gjøre, men da blir jo bilen din mer fram tung.. også har du jo 1,8T som du kan bygge;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt mange si at det bare er å bytte bremser, men er interessert i høre om noen faktisk har fått det godkjent!

Føler meg ikke 100% trygg på at bilen er stiv nok...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo høre litt med nærmeste biltilsyn liksom. kan også søke litt her på forumet på prosjekter ogsånt.. skal vel også være en i møller som har papiper ogsånt på det du skal gjøre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at det har blitt ombygd mange Golf 3 cab til VR6 i USA, men der har de jo ikke "problemet" med å få det godkjent. Så lenge avgassene er ok der borte, så er ombyggingen ok : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan forsåvidt bygge om til både 2,0 16v eller 2,8/2,9 Vr6 eller da 1,8T som Luis nevner her, G60 er sikkert også et alternativ.

Uten at jeg vet det sikkert tipper jeg din bil er registrert som 2,0Gl eller bare 2,0Cab. Da har du sikkert 4x100 boltsirkel, mens da "sportsbilene" har 5x100. Så ved en ombygging må du nok belage deg på bytting av boltsirkel, nye felger, bremser osv. Hvis du ikke da kan bruke bremser fra Corrado/Golf/Passat G60 :confused: , som er 4x100..

 

Jeg har kontaktet Møller og da en som heter Tom Sagerud, som visstnok har peiling på slikt. Han anbefalte meg å ta kontakt med nærmeste Vw-verksted for å skaffe dokumentasjon..

 

Jeg driver å leter etter den typen motor som du har nå, siden jeg skal omregistrere til 2,0Gl..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt mange si at det bare er å bytte bremser, men er interessert i høre om noen faktisk har fått det godkjent!

Føler meg ikke 100% trygg på at bilen er stiv nok...

 

Går en eller to cabber godkjent med VR6 i oslo men jeg kjenner dessverre ikke hvem som har bygget eller hvordan de er blitt godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg ryktene fikk VS styling bygd om flere med VR6 og fikk de godkjent... men om VS er så mye å anbefale er en HELT annen sak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan forsåvidt bygge om til både 2,0 16v eller 2,8/2,9 Vr6 eller da 1,8T som Luis nevner her, G60 er sikkert også et alternativ.

Uten at jeg vet det sikkert tipper jeg din bil er registrert som 2,0Gl eller bare 2,0Cab. Da har du sikkert 4x100 boltsirkel, mens da "sportsbilene" har 5x100. Så ved en ombygging må du nok belage deg på bytting av boltsirkel, nye felger, bremser osv. Hvis du ikke da kan bruke bremser fra Corrado/Golf/Passat G60 :confused: , som er 4x100..

 

Jeg har kontaktet Møller og da en som heter Tom Sagerud, som visstnok har peiling på slikt. Han anbefalte meg å ta kontakt med nærmeste Vw-verksted for å skaffe dokumentasjon..

 

Jeg driver å leter etter den typen motor som du har nå, siden jeg skal omregistrere til 2,0Gl..

 

 

Har bare den slappe 1,8 literen selv...

Får vel høre litt med en forhandler da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.