Hva bruker du for å holde polert alu blank i lengre tid ?

Anbefalte innlegg

Har prøvd div. remedier opp igjennom årene for å holde vedlike blankpolert ubehandlet alu pen. Autosol,Nevr Dull,Eagle One.....osv. Listen kan gjøres lang : rolleyes Kom gjerne med dine erfaringer på et produkt du bruker på polert alu som beskytter det mer enn 3-4 dager. Har nettopp bestilt meg Mothers Billet polish og Mothers mag alloy polish for å teste det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Let me know.. Finner jeg ikke på noe lurt ser jeg ikke noe annen løsning enn å dele felgene og få de lakket opp igjen..

Brukte Autosol etterfulgt av Voks, holdt ikke for fem flate øre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical Guys Metal Shine bruker jeg. Renser, polerer og beskytter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte denne på mine

fritsoflabour006.jpg

 

Er møkkete nå, etter noen uker, men ingen oksidasjon enda. Har ikke vasket siden Scirocco-shooten

 

Har akkurat bestilt meg Mothers Powercone.

 

Ellers skal Zoop Seal være bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, brukte mothers på american racing felgene mine på amazonen. Den er bare knall bra.

Hvor fikk du kjøpt den? De jeg kjøpte av har lagt ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, brukte mothers på american racing felgene mine på amazonen. Den er bare knall bra.

Hvor fikk du kjøpt den? De jeg kjøpte av har lagt ned.

Bestilte begge Mothers-polishene hos Autogeek i Usa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte denne på mine

fritsoflabour006.jpg

 

Er møkkete nå, etter noen uker, men ingen oksidasjon enda. Har ikke vasket siden Scirocco-shooten

 

Har akkurat bestilt meg Mothers Powercone.

 

Ellers skal Zoop Seal være bra

Hvor fikk du kjøpt denne da ? Langzeit-oxidationsschutz hørtes bra ut ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Wonisch W01 når jeg var i Essen sist. 2005 eller 2004? Kjøpte det sammen med poleringsutstyr, motor, vokser og skiver

 

http://www.wonisch.net/Best-Seller/best-seller.html

 

W01 er til alu, kobber og messing, W02 er til Chrom og rustfritt

Så ikke ut som det var enkelt å få tak i det der. Får sende en mail å se om han selger slikt til Norge......søkte på Ebay.de men fant ingenting der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker denne, fungerer strålende.

MegsNxtMetalPolishlarge.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det står i instruksjonsboka til min audi b7 at alulistene vil oksidere og bli hvite,og at du kan få kjøpt et middel hos møller som man får shinet det opp igjen. noen som vet hva det middelet er og hva det heter,evt. om det funker?? for listene mine er falmete og hvite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke ut som det var enkelt å få tak i det der. Får sende en mail å se om han selger slikt til Norge......søkte på Ebay.de men fant ingenting der.
Sendte han en mail å fikk raskt svar. Så snart har jeg to flasker på vei :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med en voksforsegling :P

etter en liten runde polering så sitter dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fritsoflabour006.jpg
Da fikk jeg to slike flasker i posten idag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi oss en vurdering når du har prøvd det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi oss en vurdering når du har prøvd det :)
Frode skryter iallfall det,har til gode å prøve et produkt som gir langvarig beskyttelse av polert ulakkert alu.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Autosol etterfulgt av Dodo Lime Prime Lite og deretter to lag med CG Jetseal. Funker genialt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol synes jeg blir for grovt på skikkelig høyglanspolert alu faktisk. Jeg brukte NevrDull når jeg hadde oppnådd speil-finish....den NevrDull inneholder ikke slipemiddel slik som Autosol gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mail ifra Uwe Wonisch idag,han lurer på om noen kunne være intressert i å ta inn hans produkter til Norge. Han har det aller meste innen polering av metaller,både maskiner og utstyr.

 

Klipp : " by the way. at the moment we dont have a wholer saler for this polishing goods in norway. and we get always inquiries for this products. but only the transport and sidecosts are not cheap.

 

so, mayby you know somebody who is intereseted to be our dealer?"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode skryter iallfall det,har til gode å prøve et produkt som gir langvarig beskyttelse av polert ulakkert alu.

 

Hvis det faktisk gir beskyttelse og alu'n holder seg blank så hadde det vært helt sheriff. Trenger et dugandes middel til ytterringene på RS'ene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine trenger nok en polering nå

 

Kan vel ikke forvente at det skal holde så lenge som det har gjort nå heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg var på vw sjappa og spurte etter et middel til å shine opp alu listene rundt vinduene og da fikk jeg med meg et sett fra auto gym og det var bare drit! så jeg slapp å betale for det. -bra service hvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold dere fast: Det beste trikset for å holde polert alu blank, er å flytte hit opp til finnmark hvor veiene ikke saltes! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det kommer i kontakt med salt, er det korrosjon som oppstår, og dette vil man ikke ha på de polerte felgkantene sine. Å holde de blanke er en annen ting enn at det oppstår korrosjon;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe skal man unngå oksidasjons-sjiktet som blir på alu må man ha et luft-tett rom ;) Det kommer enten man vil eller ei,er vel bare snakk om å utsette det. Når man polerer alu så fjerner man dette sjiktet som blir som en matt hinne. Dette sjiktet er veldig lett å se når man sveiser på alu som er ikke slipt/børsta først. Det sjiktet har også såklart høyere smeltepunkt enn selve aluen. Så det blir liggende som en hinne oppå smeltebadet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.