#1 Skrevet August 25, 2009 (endret) Denne artikkelen har jeg venta på! http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article694700.ece Det er en fryktelig god følelse å se at media endelig tar tak i alle idiotene på veiene her i sør. Ikke i noen annen del av landet opplever man så ofte å ligge bak en lusekjører i venstrefeltet som ikke fatter og begriper hvorfor de bak ham blinker med lysene. Han ligger jo godt innunder fartsgrensen... Jeg har vokst opp i Bergen, og har også vært mye på østlandet. Generelt har jeg alltid vært glad i bil og bilkjøring som alle andre her inne, og har derfor kjørt mye. Fra jeg var 13-14 år satt jeg alltid og fulgte med på trafikken rundt når jeg og min familie var på tur også. Husker enda hvordan humøret til fattern endra seg i det vi passerte Flekkefjord og tok fatt på den siste etappen mot mine besteforeldres hus i Mandal. Nå var det sørlendinger i trafikken som gjaldt, og ikke få ganger ble det ristet på hodet eller ytret noen gloser. Med andre ord, dette er ikke tilfeldig. Håper, håper at UP kan omprioritere litt slik at de kan ta slike idioter som ligger under fartsgrensa i venstrefeltet, som skifter felt rett foran nesen på bilen din uten å bruke tegn en gang, og som ikke har begrep om hvordan man faktisk bør oppføre seg i trafikken. Det må da vel være viktigere enn han som passerte laseren i 71 km/t ved Lenefjorden??? EDIT: By the way, det er faktisk lov å skifte over i venstre feltet for å slippe inn biler fra påkjøringsramper også. Flettekjøring kalles det, tydeligvis et fremmedord for mange her i sør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2009 Denne artikkelen har jeg venta på! http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article694700.ece Det er en fryktelig god følelse å se at media endelig tar tak i alle idiotene på veiene her i sør. Ikke i noen annen del av landet opplever man så ofte å ligge bak en lusekjører i venstrefeltet som ikke fatter og begriper hvorfor de bak ham blinker med lysene. Han ligger jo godt innunder fartsgrensen... Håper, håper at UP kan omprioritere litt slik at de kan ta slike idioter som ligger under fartsgrensa i venstrefeltet, som skifter felt rett foran nesen på bilen din uten å bruke tegn en gang, og som ikke har begrep om hvordan man faktisk bør oppføre seg i trafikken. Det må da vel være viktigere enn han som passerte laseren i 71 km/t ved Lenefjorden??? EDIT: By the way, det er faktisk lov å skifte over i venstre feltet for å slippe inn biler fra påkjøringsramper også. Flettekjøring kalles det, tydeligvis et fremmedord for mange her i sør. ser ikke helt problemet med tanke på lusekjøring i venstre feltet..90% av di jeg havner bak legger seg fint inn når jeg tar dem igjen.kanskje jeg bare er heldig.he he Som yrkessjåfør så kjører jeg nok rundt på hele sørlandet og rogalandet. og kan med hånden på hjertet si at rogalendingene kjører enda værre.. der er det bare meg, meg ,meg osv... viker fa.. meg ikke før du kjører på dem! og da ser di bare dumt på deg! og ang denne berømte 60-sona langs lenesfjorden så er det litt fortvilende ja,men siden det står 60km/t så er det bare og holde det.... og håpe på at denne blir satt opp til 80km/t som den en gang var i gamle dager.det var tider det:) og ikke få meg til og starte ang syklister som sykler over fotgjengerfelt!! di presser jeg helt til di enten har et bein i bakken eller til dem detter av sykkelen pga dem blir nervøse/ redde når dem blir presset mest mulig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2009 Skal love dere at rogalendingene er verre. Her går det en debatt i avisene der mange mener at en ikke har lov å bryte fartsgrensa, derfor flytter de seg ikke fra venstre feltet om en bil kommer i større fart bak. En haug med folk som skal leke liksompoliti. Jeg kjører noen km på motorveien hver dag og det er skjelden jeg ikke havner bak en "sinke" som ikke viker. Av og til kjører jeg forbi på høyresiden og inn foran dem, for så å bremse ned til 50-60 og irritere de.. Her ligger folk i venstrefelt selv om det ikke er en bil i høyrefelt så langt øye kan se. Flytter de seg? NEIDA!!. Gi Dem bot for hinder av annen trafikk er vel løsningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2009 Hehe er sørlending selv, og er enig i det med venstrefeltet. Rogalendingene er verre synes jeg. De slipper aldri inn folk fra sideveier f.eks. Og så tror de at de kan holde 80km/t inn i rundkjøringene.... Har blitt skremt der et par ganger..... Går liksom roligere i Kristiansand. Kommer fra Farsund. Der er det jo ikke mange gatene, men der er det mye surr. Parkering midt i veien osv..... Trafikkregler tror jeg mange av de lokale eldre har helt glemt. Rundkjøring har de vel aldri sett før nylig da vi fikk en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 28, 2009 And the wheel keeps spinning... http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article695657.ece 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 28, 2009 Slenger meg på at rogalendinger muligens er de værste. Kjører i Haugeund og omhegn daglig, og pulsen bare øker etterhvert som jeg kjører, sammen med antall gloser som desverre ikke kommer frem til de det gjelder. Rundkjøringer er det veldig få som har forstått. Noe som forsåvidt ikke er så rart, når vegmerking og skilting er dårlig, om ikke totalt fraværende på de fleste rundkjøringene, samt at en skal plassere seg forskjellig i omtrent annenhver rundtkjøring Vikeplikt er noe spessielt busser føler at de er hevet over (eventuelt noe som gjelder som at andre skal vike for dem) Når jeg skal slippe folk ut i kryss osv i rush-trafikk, så takker de fleste, men det er noen som faktisk ikke forstår hvorfor det er en luke mellom meg og bilen forran meg Kunne ramset opp en hel del andre gjengangere som jeg treffer på daglig, men det tar rett og slett for lang tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...