Bilen stopper da jeg prøver å starte

Anbefalte innlegg

Fått problem med min Audi A4 (B5). I det jeg starter opp bilen, så dør motoren ut like etter at den tenner seg opp. Dette skjer både da bilen er varm og kald. Hva kan feilen være?

Edit: Kan også legge til at bilen napper ved rolig kjøring i første gir. I det jeg har fått start og skal kjøre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startsperren som tuller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg skrur på tenning så lyser starts sperra opp som vanlig, og den skal slukke etter få sekunder. Men da bilen nekter å starte så begynner den lampa å blinke, istedenfor å slukke. Koblet på memoscan og fikk opp 5 feil på motor elektronikk:

18010 Power Supply Terminal 30: Voltage too low: P1602

00561 Mixture Adaptation - Adaption limit (add) exceeded

00561 Mixture Adaptation

17978 Engine Start Blocked by Immobilizer: P1570

16505 Throttle Position Sensor (G69): Implausible signal: P0121

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17978 er synderen din ja.

Alle de andre er koder som kan finne på å dukke opp innimellom - bare slett dem og se om de kommer tilbake, jeg tipper nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en del musikk i bilen, 2 forsterkere. Alt drar jo mye strøm. Da jeg spiller veldig høyt går bilen dårlig.. napper og sånn. Da får jo motoren dårlig med strøm.

Kan jeg ha ødelagt dynamoen? Før har jeg hatt 14.4V da jeg kjører vanlig uten musikk på. Nå har jeg bare 13.2V og den stiger sakte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low

Possible Causes

Cables on the Battery were removed

Battery weak (voltage)

Generator Disfunction

Jeg har byttet terminaler på batteriet. Kanskje den feilkoden blir borte om jeg sletter de

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at den lader kun 13.2V tyder på at batteriet\dynamoen\børstene er gåen.

Hadde startet med å bytte batteri som står i stil til anlegget ditt vist det du har er noen år gammelt. Optima eller tilsvarende og så sjekket børstene på dynamoen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Batteriet er så og si nytt. Jeg jobber med bil, så jeg fikk et batteri fra en 2009 passat til overs som jeg byttet med det i bilen. Men det batteriet er jo helt stock, 50-60Ah ca..

Men er redd for at batteriet må byttes ja, i noe som tåler juling og fått sjekket dynamoen :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

at den stopper er startsperra. bare å få "oppdatert" den med vag-com så fungerer den igjen :) ang. nappinga så bruker det å hjelpe å rense gass spjeldet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

at den stopper er startsperra. bare å få "oppdatert" den med vag-com så fungerer den igjen :) ang. nappinga så bruker det å hjelpe å rense gass spjeldet.

oppdatere? Hva mener du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan lodde de stikkerne som går inn på spola som sitter ved tenningslåsen. Ganske stor sjanse for at det er den også. Pleier å være dårlig kontakt i de på mange biler som utløser startsperre en del ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oppdatere? Hva mener du?

kode den opp igjen.. om du har en vag-com som er lisens på så kan du gjør dette sjøl å slipper å reise på møller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.