spørsmål angående lakkering av små flater.

Anbefalte innlegg

hei, tengte jeg skulle prøve meg litt på lakering, har 2 stykk helt flate plater på ca 400x100mm

di er lakerte fra før, så skal ha ny farge på dem.

derfor spørr jeg:

di er i dag ca. RS Blå, og skal bli oransje, må man da eventuelt lakere hvitt først for best resultat? eller går det å bare legge flere lag å få den orange, tror den kan bli litt mørk med blå bak..

er det ok å bruke tema lakk? (er jo kunn til øving og skal ut for litt hardt bruk.. :P)

eller må jeg kjøpe bedre lakk som koster en formue + litt til? :P

før jeg lakerer, er det da bare å matte ned lakken med våtsliping, for så å spøyte på?

MVH Petter =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tema lakk er den absolutt værste jeg har vært borti, og det er mange typer jeg har prøvd:p som f.eks både med tanke på lukt, finish, kvalitet og pussinga etterpå, noe som er så og si umulig siden jeg føler den aldri tørker, spessielt grunninga deres:p

du kan jo lakke de hvite før du påfører oransje da:) det ville jeg ha gjort:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tema lakk er den absolutt værste jeg har vært borti, og det er mange typer jeg har prøvd:p som f.eks både med tanke på lukt, finish, kvalitet og pussinga etterpå, noe som er så og si umulig siden jeg føler den aldri tørker, spessielt grunninga deres:p

du kan jo lakke de hvite før du påfører oransje da:) det ville jeg ha gjort:)

okey! :D da må jeg nokk innom lakk pusher'n i morra :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å legge folie på di,du får den i alle mulige farger og er sikkert billigere og ikke minst mye mindre arbeid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å legge folie på di,du får den i alle mulige farger og er sikkert billigere og ikke minst mye mindre arbeid.

kunne sikkert gjort det.. :P men er på raceing jekken fra biltema :D ville bare ha annen farge på den, så plukka den fra værandre.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.