#1 Skrevet August 25, 2009 Hei. Sitter og vurderer "ny" bil da den gamle er for liten og kjip. Veldig lyst på 98-00 A6 med type 1.8Turbo maskin og Aut. Er det noen som har noe negativ erfaring med disse bilene/motorene?? Ikke minst positiv erfaring?? Har et par jeg kikker på, og de har fra 170 000km- 210 000km på telleren. En sjekk liste om noen gidder hadde vært knall. Takker og bukker for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2009 Tja, har jo bare hatt min siden januar, men mine personlige erfaringer er som følger: + Stor bil, veldig god plass til 4 voksne + Komfortabel, riktignok en smakssak, men er godt lydisolert og originalt understell er fint satt opp + Virker å være slitesterke motorer, null tull med min som har gått 185' - bytte turbo etter 200' en gang kanskje... + Billig i drift, 0.7 på langkjøring etter chipping. - Sinkslipp, dermed veldig utsatt for rust om du ikke følger det opp. - Virker rimelig lat med 150hk og automat, blir en helt annen bil med chip og "manuell" giring (tiptronic). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2009 Tja, har jo bare hatt min siden januar, men mine personlige erfaringer er som følger: + Stor bil, veldig god plass til 4 voksne + Komfortabel, riktignok en smakssak, men er godt lydisolert og originalt understell er fint satt opp + Virker å være slitesterke motorer, null tull med min som har gått 185' - bytte turbo etter 200' en gang kanskje... + Billig i drift, 0.7 på langkjøring etter chipping. - Sinkslipp, dermed veldig utsatt for rust om du ikke følger det opp. - Virker rimelig lat med 150hk og automat, blir en helt annen bil med chip og "manuell" giring (tiptronic). Takktakk:) Hadde planer om chip om det blir handling, men åssen ere me aut kassen da? Må/bør den Chippes å? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2009 (endret) Takktakk:) Hadde planer om chip om det blir handling, men åssen ere me aut kassen da? Må/bør den Chippes å? Spurte om dette da jeg chippet min, og Johan mente at det ikke var nødvendig å gjøre noe med kassa, siden det uansett ikke er snakk om noe voldsomt moment (eller momentøkning) på denne lille motoren. Oljeskift bør den imidlertid få, minimum hver 60.000 km. Hvis du ikke får dokumentasjon på at det er BYTTET olje tidligere (gjøres ikke på vanilg intervall-service hos Møller), så bør du legge det inn i budsjettet når du chipper. Kommer på mellom 1500 og 3000 kr hvis du gjør jobben selv, avhengig av hva du må ut med for oljen. Les her: http://www.zervos.se/ATFbyte.htm http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=54266 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2009 Skal du inn med chip eller ikke bør du bytte olja på kassa oftere, Jeg tar det en gang i året, Hvis du ikke får noen dokumentasjon på oljeskift på automaten bør du teste den på kald olje, over natten kald olje. Første tengn på problemer er at den ikke låser skikkelig i gir når du skal rygge opp en litt bratt bakke, ev, legg et par vedskier bak hjulene og rygg forsiktig bak. Ellers skal den jo gire mykt. Motoren er solid men du må regne med bensinpumpe å kansje turbo før 200k. men det koster ikke all verden. Men smale dekk og ytterst fin å kjedelig kjøring kommer jeg ned i 0.85 på langkjøring. men med breie dekk og normal langkjøring ligger det på 0.9-0.95. Noe svetting fra motor og vannforbruk er det på min, vet ikke om det er vanlig. min har snart gått 180k Løp å kjøp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2009 Hjertelig takk for svar.. Skal reise og se/prøve en potensiell bil i morgen, så får testet kassen litt da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...