#1 Skrevet August 25, 2009 Jeg har et lite spørsmål vedrørende min 2,3E NG. Da jeg byttet til trimkam, overhalte jeg også toppen og satte inn nye hydr. ventilløftere ifra velox motor. I den sammenheng fikk den også ny olje. Like etter montering av alt malte den som en katt, uten noen ulyder. Dagen etter begynte den å tikke! Jeg byttet olje til Castrol 5w30, for å se om det hjalp med ingen forbedring. Det rare her er at noen ganger tikker den, andre ganger er den helt fin. La spesiellt merke til at etter å ha kjørt en god tur på Autobahn malte den som en katt, men etter litt småkjøring begynte den å tikke igjen. Oljen er på maksmerket. Mon tro om det vil hjelpe og bytte til en tjukkere olje? Hva skal til for at en hydraulisk løfter skal bli ødelagt? Gå tørr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2009 Jeg har et lite spørsmål vedrørende min 2,3E NG.Da jeg byttet til trimkam, overhalte jeg også toppen og satte inn nye hydr. ventilløftere ifra velox motor. I den sammenheng fikk den også ny olje. Like etter montering av alt malte den som en katt, uten noen ulyder. Dagen etter begynte den å tikke! Jeg byttet olje til Castrol 5w30, for å se om det hjalp med ingen forbedring. Det rare her er at noen ganger tikker den, andre ganger er den helt fin. La spesiellt merke til at etter å ha kjørt en god tur på Autobahn malte den som en katt, men etter litt småkjøring begynte den å tikke igjen. Oljen er på maksmerket. Mon tro om det vil hjelpe og bytte til en tjukkere olje? Hva skal til for at en hydraulisk løfter skal bli ødelagt? Gå tørr? Tykkere olje vil definitivt kunne dempe ventil tikking ja. Prøv 5w40 eller 5w50, det er mye bedre for den motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 26, 2009 Kan også legge til at den ikke tikker når den er kald...og noen ganger ikke når den er varm:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2009 Nye hydr.løftere skal jo ikke tikke da..er liksom litt av poenget med å sette i nye..Nettopp satt i nye i en 1,8 8v selv. Er ikke noe annet som lager den lyden..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2009 Jeg satte inn pinnen til vakumpumpa igjen, men virker ikke som lyden kommer derifra. Det høres heller ikke ut som den lyden jeg husker fra da jeg hadde vakumpumpe-rasling... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2009 Sjekk oljetrykket ditt! Mulig du har en utslitt oljepumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2009 Hva ble utfallet av dette? Fant du årsaken til tikkingen eller gav det seg av seg selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2011 Måtte du bytte oljepumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 20, 2011 Hoihoi. Dette er lenge siden Jeg mener jeg kjørte en oljerens på den og byttet til en noe tjukkere olje. Oljepumpetrykket husker jeg at jeg målte, og det var bra - både kald og varm. Da jeg solgte bilen var ikke dette ett problem lenger husker jeg, uten å måtte bytte pumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...