hvilke pakninger er dette? Victor Reinz

Anbefalte innlegg

Som topic sier, så lurer eg på om noen kan si meg hvor disse pakningene skal være? har ikke sett noen slike når eg demonterte motoren...

14wubtc.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De 2 blå "halvmånene" der er til toppdekselpakningen i bakkant mot torpedoveggen på 20 vt.

Bytta hvertfall slike på min aan motor etter at det RANT ut olje der og de gamle så ut som 2 innskrumpa viskelær..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer. det så eg no :-)

Men alle de 4 store og 1 lille kobber pakningene/skivene og de 4 alu pakningene/skivene? hva er de til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer. det så eg no :-)

Men alle de 4 store og 1 lille kobber pakningene/skivene og de 4 alu pakningene/skivene? hva er de til?

:)

Hm, det veit jeg ikke gitt...kanskje den minste er til bunnpluggen og de i kobber til bensinfilter/-pumpe eller koblinger på fuel-rail`n..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter kobber/alu o-ringer på vann manifoilen under innsuget!! følger med i slipesettet og er til toppen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter kobber/alu o-ringer på vann manifoilen under innsuget!! følger med i slipesettet og er til toppen:)

Hmm, det må isåfall være til multitempgiver og de andre uttakene på vann-rail.

For vann-rail i mot topp så sitter det gule O-ringer i gummi og en svart større tetningsring i gummi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, det må isåfall være til multitempgiver og de andre uttakene på vann-rail.

For vann-rail i mot topp så sitter det gule O-ringer i gummi og en svart større tetningsring i gummi.

Det stemmer. de gule oringene fant eg ut av og er komt på plass på vannrailen.. Men er bare to sensorer på vannrailen. har litt flere alu/kobber ringer enn til de to?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er noen til vannutaket til turboen også!! den banjo koblingen der!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen andre pakninger jeg ikke har sett når jeg har demontert motoren, men som jeg har nye som fulgte med i ett sett.. Hva er disse til??

2rrumuu.jpg

Spesielt denne som er ringet inn rød?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er det ikke.. den er rund og den er byttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener å huske at det er felles sett til 7a og 3b, Så disse 5 tror jeg er eksosmanifold pakninger, de ser hvertfall slik ut på 16v

så da er det mulig den siste pakningen er til 7a gass-spjeld

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha... så det er forskjell på 7a gasspjeldet og aan spjeldet jah.. daså :-) trodde de fleste spjeldene var runde eg :-P

men det er bra.. da vet jeg at alle pakninger er byttet :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

btw... enda ikke funnet en eneste av disse kobber/alu ringene på motoren min (AAN) :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant aldri ut hvor de skulle være jeg heller. Men mulig de er til bensinkoblingene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.