#1 Skrevet August 25, 2009 heisann. bilen har en stund levd sitt eget liv når det gjelder org alarmen. 92 mod s4 aan hadde innbrudd i bilen 12 dager etter at jeg kjøpte den så jeg kan ikke si om det var der før jeg kjøpte bilen. men noen ganger så kan det gå flere uker mellom hver gang det skjer. men nå i det siste så har den ult og blinka med jevne mellomrom. har gått lei ulinga og har koblet fra tuta så den bare blinker nå da. etter innbruddet så bytta jeg låsesylinderen på førerdøra og da så jeg at det satt ledninger med microbrytere? på flere steder. - en på låsesylinder - en på dørhåndtak - låsekasse - og en bryter på b stolpen som treffer døra når den lukkes. har alle disse noe å si på alarmen? hvis noen hadde hatt et elskjema over det her så hadde det vært genialt. fant ikkenoe i min elsawin. vag-com kommer jeg ikke inn med der. vet ikke hvorfor så hvis noen vet om det går ann å koble vekk alarm uten å ta sentral lås så si ifra. Mvh Lars Moe (som er lei alarmer ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2009 veit at alarmen på min går vist eg glemmer å lukke ei dør eller panseret..!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2009 jeg har sef lukket alle dører, panser og bagasjelokk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2009 På dørlåsen så er det 2 trinn for låsing. Trinn 1 så låser den (da vrir du litt) og trinn 2 så låser den med alarm(vrir du nøkkel helt til den stopper). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2009 (endret) På dørlåsen så er det 2 trinn for låsing. Trinn 1 så låser den (da vrir du litt) og trinn 2 så låser den med alarm(vrir du nøkkel helt til den stopper). oki. vil jo gjerne ha alarmen der. defa har jo mye bra. men jeg skulle kanskje ha fiksa det her. kommer du inn med vag com på din? edit: døra mi har vist ikke to nivåer den. den låser kun når den er vridd helt til det stopper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2009 dei ledningane dine med microbrytere på. er nok mest sansynligt bryterane som seie til alarmen din at dørene er lukket, eller låst... og då vill jo alarmen gå vist den tror dørene står åpne..!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 26, 2009 To av disse kablene (den til dørhanken og låssylinderen) er til varming av dørlås, siden du tydeligvis har varmepakke. Det andre problemet kan skyldes en åpen bryter/dårlig kontakt, eller irr på en kontakt i en skjøt eller defekt sentrallåsenhet eller komfortrelé.. Mye som kan gå galt, men er du litt systematisk lar det meste seg løse. Vær også klar over at kablene kan sprekke i døråpninger (også til bakluka i venstre belg) og lage rare kortslutninger eller brudd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 26, 2009 Har du en mailkonto? Så kan jeg sende "audi s4 1992 wiring diagram" til deg. PDF filen er for stor til å legge ut her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 26, 2009 Har du en mailkonto? Så kan jeg sende "audi s4 1992 wiring diagram" til deg.PDF filen er for stor til å legge ut her. sjobel (@) online.no er mailen min. tusen takk skal du ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 26, 2009 To av disse kablene (den til dørhanken og låssylinderen) er til varming av dørlås, siden du tydeligvis har varmepakke. Det andre problemet kan skyldes en åpen bryter/dårlig kontakt, eller irr på en kontakt i en skjøt eller defekt sentrallåsenhet eller komfortrelé.. Mye som kan gå galt, men er du litt systematisk lar det meste seg løse. Vær også klar over at kablene kan sprekke i døråpninger (også til bakluka i venstre belg) og lage rare kortslutninger eller brudd! er dette noe som er standard på disse bilene? henta en s4 avant i sverige som var helt lik i døra som på min. har gått over noen kontakter i dørene og sånn. skal få gått over resten også. er det noen måte å måle microbryterne på? funker de som en bryter. av eller på liksom. så man bare kan dytte på den og se om man får pipet seg igjenom med multimeteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 27, 2009 'Vinterpakke' er varme i seter foran og bak, spylerdyser og dørlåser. De aktiviseres ved å løfte litt i dørhåndtaket, men mine har i hverfall aldri funka.. Er vel bare passasjerseter og baksetene som funker av alle de jeg nevnte. Ja, en microbryter er definitivt av eller på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 27, 2009 hmmm for jeg har ikke varme i setene jeg da. og det er ikke lagt opp til det heller. men jeg har opparming på dyser da fikk el skjema av Heine nå. så da skal vi nok se om jeg ikke får fiksa det her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...