#1 Skrevet August 25, 2009 Har en kompis med en Golf 3 VR6, som har noen problemer. Spør her, da jeg har skrudd veldig lite på Golf før. 1: Bilen virker veldig laus i fisken på styringen. Har disse bilene foringer eller noe fremme i forstillingen som slites ut? Det fulgte med nye foringer til bilen bak, hvordan er dette å skifte? 2: Bilen drikker sinnsykt med olje. Må etterfylles hele tiden. Tips her eller? 3: Nå har ikke jeg kjørt noen andre Vr6'er, men jeg føler at den ikke går like godt som jeg hadde forventet? 4: Airconditionen virker helt på styr. Den lever egentlig sitt eget liv, og blåser veldig dårlig. Blinker også "SERVICE" eller noe i displayet på den. Håper å få svar på noe hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2009 Har en kompis med en Golf 3 VR6, som har noen problemer. Spør her, da jeg har skrudd veldig lite på Golf før. 1: Bilen virker veldig laus i fisken på styringen. Har disse bilene foringer eller noe fremme i forstillingen som slites ut? Det fulgte med nye foringer til bilen bak, hvordan er dette å skifte? Alltid foringer i forhold til styrestag. Men det kan jo være slark andre steder som i lagere og selve styrestaget i forhold til servo'en her kan det også være andre foringer i forstilling som kan være slarkete og hjelper til illusjonen. godt tips. Bytt alle. Bakstillinga må ned og det er en del klunder å få de ut. Letteste er å ta ned hele greia og faktisk brenne de ut. Så presse inn nye. 2: Bilen drikker sinnsykt med olje. Må etterfylles hele tiden. Tips her eller? 1. sjekk for lekkasjer på motor. renner det noe sted? hvis ja finn ut fra hvor. 2. Sjekk kjøleveske / olje om det finnes spor av noe av det andre i hverandre. Hvis tilfelle så er det gåen toppakning 3. Ryker det fælt av bilen? kan være slite ventiltetninger / stempelringer. 3: Nå har ikke jeg kjørt noen andre Vr6'er, men jeg føler at den ikke går like godt som jeg hadde forventet? Se post om olje. er det slitte deler på punkt 2 eller 3 er det gjerne dårligere effekt. Ta en komptest og evt bytt luftfilter + få sjekket koder hos møller om det er noen feilkoder som løser ut. gåen lambda / lmm kan forårsake mye feil. 4: Airconditionen virker helt på styr. Den lever egentlig sitt eget liv, og blåser veldig dårlig. Blinker også "SERVICE" eller noe i displayet på den. Lever sitt eget liv? blåser på variert hastighet eller hva mener du? står det service og blinker i displayet så sier det vel seg selv. den trenger service. mest sannsynlig gåen kompressor eller tomt for gass. Håper å få svar på noe hvertfall Fikk vel svar på det meste? lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2009 Hva er det å si egentlig? Overlegen hjelp av gutta på vacn, nok en gang TUSEN TAKK! Skal skrudd litt på bilen i morgen, så da skal vi gå igjennom lista di 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2009 Forresten, tar denne bilen VAG-com med vanlig kabel? Lever sitt eget liv? blåser på variert hastighet eller hva mener du? står det service og blinker i displayet så sier det vel seg selv. den trenger service. mest sannsynlig gåen kompressor eller tomt for gass. Den blåser litt,(kanskje i 1 min) også slår den seg av. Og når den først blåser, så blåser den sinnsykt svakt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2009 Forresten, tar denne bilen VAG-com med vanlig kabel? Kommer ann på års modell. Er ikke ODBII kontakt på disse fra 95 og eldre, så du må ha overgang til 2x2 adapter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2009 Aha, men da får vi bestille en adapter Denne er visst 92. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 26, 2009 Da har den 2x2, kan vel alltids låne av noen som har vel. Under de små dekslene under varmeapparatet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 26, 2009 Oki Ja, men så var det det å finne noen som har da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 26, 2009 Hmmm, i dag fikk vi sett litt på bilen, og den sliter veldig med vindusheisen på førersiden foran. Den går greit helt ned, men når den kommer litt over halvveis opp, så virker det som om den får motstand og kjører seg fast. Hvis vi hjelper vinduet og presser oppover, så kommer den helt opp til slutt. Samme nedover. Hvis vi presser det ned halvveis, går det greit å kjøre det helt ned uten problemer. Tips her? Ang kjølevæsken, så var den mørk, men ikke svartaktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 27, 2009 Må nok ta av dør trekket å se hva som skjer inni 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 27, 2009 høres ut som en A) motoren / vaiern er sliten og trenger bytting B) Ruta har løsna og sitter skakt i sporet sitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 27, 2009 Har hatt av vindusheisen, og har festa vinduet. Men at det står skeivt er jo kanskje noe... Virker liksom som om det er noe som klemmer innover mot vinduet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...