Veldig dårlig brems i regn!!

Anbefalte innlegg

Heisann.

På min passat sitter det slissa brembo skiver foran og uslissa brembo skiver bak. Det er orginal klosser rundt hele bilen.

Når det regner mye føles det nesten som om bremsene forsvinner.. Må nesten stå på pedalen for å få stoppet bilen.

I tørt vær er bremsene helt fine og funker veldig bra.

har i det siste fått melding om å sjekke bremseklosser, men alle er helt fine med masse belegg igjen.

Vil dette bedre seg ved å kjøpe andre klosser som f.eks. green stuff og dets like?

Georg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

På min passat sitter det slissa brembo skiver foran og uslissa brembo skiver bak. Det er orginal klosser rundt hele bilen.

Når det regner mye føles det nesten som om bremsene forsvinner.. Må nesten stå på pedalen for å få stoppet bilen.

har i det siste fått melding om å sjekke bremseklosser, men alle er helt fine med masse belegg igjen.

Vil dette bedre seg ved å kjøpe andre klosser som f.eks. green stuff og dets like?

Georg

Har det vært sånn hele tiden? Om du har fått melding om slitte klosser, har du sjekket klossene som sitter på innersiden av forhjulet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlige bremseeffekt i regnevær er et problem på passat, det fines en teknisk melding på dette hos møller.(Bytte bremseskjold for å fåhindre vann sprut på bremser foran)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlige bremseeffekt i regnevær er et problem på passat, det fines en teknisk melding på dette hos møller.(Bytte bremseskjold for å fåhindre vann sprut på bremser foran)

Kan dette gjelde A4 også, for jeg har det samme på min..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

Georg

Har hørt rykter om at møller har sagt at dette er "normalt" på bl.a. passat. Syns dette høres veldig merkelig ut. Er det slik at pedalen blir hard?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt rykter om at møller har sagt at dette er "normalt" på bl.a. passat. Syns dette høres veldig merkelig ut. Er det slik at pedalen blir hard?

Pedalen blir hard ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedalen blir hard ja.

Då er det nok ikke noe med selve skive/klosser. Mulig det kan være fukt i bremsekraftforsterker.

F.eks. veed vacum lekkasje i den så får du hard pedal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel noe drenering som er tett ved ruta muligens... Fattern måtte bytte regulatoren pga vann i den, men til han frøs bremsene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dette gjelde A4 også, for jeg har det samme på min..

Jepp a4 og a6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta dette på min i går kveld, 2002 modell passat har delenummer 3B0 698 998 A for hele satsen, kostet rundt 580,-

Men må si jeg er rett og slett forbauset over verkstedsprisene på møller, fikk pris på litt over 3000,- for arbeid og deler for å gjøre denne operasjonen. Jeg brukte 15 min på hver side, fra jekken ble satt under bilen til den stod på hjulene igjen, altså oppunder 3000,- for en halvtimes jobb! Rett og slett ran på høylys dag. Skjønner ikke at folk som ikke skrur selv har råd til å ha bil. Riktig pris for denne jobben må være MAX en time, og da havner en vell på 1000,-

Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har merket dette på min Passat også, 99 mod 1,8T. Bør kanskje bytte disse bremseskjolda da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette med bremseskjold A6 C4 også? Har noe lignende problemer selv nemlig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mye arbeid å skifte bremseskjold bak på passat 2000 mod?

Trenger jeg noe spesielt verktøy?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.