ABS 99 mod slipper ikke trykket, så alle hjula står låst

Anbefalte innlegg

ABS 99 mod slipper ikke trykket, så alle hjula står låst. Jeg har montert en ABS enhet fra 1999 A3 i golfen min, luftet bremsene manuelt og med vagcom, ingen feilmelding i displayet, men etter en liten prøvetur i går låste alle hjula seg mere eller mindre. Klarte kun å taue bilen, og tauebilen klarte kun 1. gir.

 

Noen som har vært borti lignende feil på noen VAG biler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du delt hydraulikk enheten og styreenheten?

Mulig du skulle tatt en ventilkalibrering å sett om det hjelper;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du delt hydraulikk enheten og styreenheten?

Mulig du skulle tatt en ventilkalibrering å sett om det hjelper;)

 

Ikke delt nei. Trolig funnet feilen. Da jeg ikke hadde koblet til bremselyssignalet noe annet, oppfattet abs enheten bruddsignalet fra bryteren som om at det alltid var 12v på ingangen. Fikk hengt på noe mere last, dvs bremselyset i parallell, så ble bremsignalet 0v når det ikke ble bremset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt ikke bra:( Står her på låven å river meg i håret. Noen som har noen bra tips. Har fulgt ELSA oppskriften, ved å lufte ABS enheten med gruppe 1, 2,3 osv men ikke fulgt den helt til 17 som står beskrevet. Bare gjentatt 2 ganger. Dvs til gruppe 4.

 

Det som også er litt rart er at pumpa på ABS enheten starter et øyeblikk når jeg roterer forhjulene. (bilen står nå på bukker med fronten i været.)

 

HJÆLP

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke no abs sensorer som kødder da?

 

Har du gått inn og lest måleverdiene på sensorene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke no abs sensorer som kødder da?

 

Har du gått inn og lest måleverdiene på sensorene?

 

alle sensorene ser ut til å fungere. Får hastighet på alle når jeg kjører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror muligens det er en innebygget EDS (elektronisk diffsperre) som tuller for meg. Håper jeg klarer å få vekk dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte å få kodet fra "13504 ABS/EDS (Motortype: AEH/AKL/APF/AGN/AGU/AQA/ARZ/APK/AQY/AGZ/AQP/ATN/AUS/AUE)" til

"03504 ABS (Motortype: AEH/AKL/APF/AGN/AGU/AQA/ARZ/APK/AQY/AGZ/ATN/AUS)"

 

Men bremsene henger fortsatt på etter noen runder rundt låven. Ser dårlig ut for Rudskogen nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå drar jeg hjem og legger meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg med login til motor controllen til en AGU motor. Skulle endret koden fra 04000 til 04200 (4WD).

 

VAG number: 06a 906 018 D

 

Fant følgende info på openodb, men koden blir ikke akseptert.

 

Styreenhed Login

 

[01 - Motorelektronik] ->

[11 - Login] ->

 

GRA-Aktiveringskode: 11463

GRA-Deaktiveringskode: 16167

 

Henvisning: Et special tilfælde er nogle Motronic 7.1 styreenheder indtil softwareversion 04, hvor der skal bruges følgende Loginkode:

 

GRA-Aktiveringskode: 00003

GRA-Deaktiveringskode: 00004

 

Har inntrykk av at bremsene legger seg på mere og mere jo mere breit jeg kjører rundt Låven. Så derfor lurer jeg på om motorelektronikken på kodes til 4wd. Da motorelektronikk og abs, snakker sammen på bus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre tips før jeg gir opp alt håp om Rudskogen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deaktivere ABS?

 

Jeg hadde samme problemet, da var det ene sensoren som hadde fått for mye metalbiter og gørr forran målepunktet, alt gikk i lås, så var bare å ødelegge skiten, kaste den lengst mulig, kjøre over den for å vite at den faktisk var ødelagt, og skaffe ny.

 

Trikset for at jeg skulle kunne bruke bila var å ta av hjernen til esp, og koble av abs ledningene. da kom jeg meg til verkstedet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deaktivere ABS?

 

Jeg hadde samme problemet, da var det ene sensoren som hadde fått for mye metalbiter og gørr forran målepunktet, alt gikk i lås, så var bare å ødelegge skiten, kaste den lengst mulig, kjøre over den for å vite at den faktisk var ødelagt, og skaffe ny.

 

Trikset for at jeg skulle kunne bruke bila var å ta av hjernen til esp, og koble av abs ledningene. da kom jeg meg til verkstedet

 

Vurderer sterkt å fjerne hele greia nå ja. Tror sensorene virker bra, men mulig jeg skal ta en ekstra sjekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis abs slår ved start, er det garantert en føler som ikke er som den skal, kan ha flyttet på seg, slik at den ikke logger feil, eller være nedgriset med noe. Sjekk en gang til, men de pleier å sitte noe jævlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.