Løs bremseskive fram passat 3bg 2004???

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et problem etter at jeg skiftet samtlige skiver/klosser på min passat. Etter hvert har det begynt å skrangle fram på venstre side når jeg kjører på humpete vei. Når jeg skrur av hjulet er skiva løs, og ikke kilt "fast" på spindelen som den forrige var da jeg demonterte den. Når hjulet er montert virker det som skiva sitter dønn, likevel skrangler det som bare det. Skjoldet i bakkant og kalipperen er det ingenting løst med. Noen som har en ide om hva som forårsaker skranglelyden? NB lyden har ingenting med drivknuten å gjøre som jeg kan forstå. Det høres mer ut som noe blekk som er løst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiva sitter dønn den når du skrur på hjulet, så den er det nok ikke:)

Har du sjekket for slakke i bærebroene, er ikke unormalt at disse blir så slitte at det klunker bra på ujevn vei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjoldet tar ikke borti skiva på baksida? lett for at det flytter på seg når en holder på å skru...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiva sitter dønn den når du skrur på hjulet, så den er det nok ikke:)

Har du sjekket for slakke i bærebroene, er ikke unormalt at disse blir så slitte at det klunker bra på ujevn vei.

Tviler på at det har noe med bærebroer og opphengskuler å gjøre. Når jeg er borti bremsen sier det "klunk" og lyden er borte. Det er tydelig at lyden kommer fra noe som er løst ifm bremsene. Tar opp kalippern igjen nå, så får vi se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør reint rundt navet der skiva ligger ann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper det er bremseskjoldet ditt som ligger inntil eller en liten stein mellom bremsskiven og skjoldet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det kommer et høylytt klunk på humper kan jeg nesten garantere at det er bremsekalipperen. Hvis det er det, vil kalipperen og skiven rikke seg noen millimeter i retning opp/ned. Krever som regel ettertighting, nye bolter og locktite for å sitte skikkelig, den jævelskapen.. deter iallefall min erfaring med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løst belegg, eller løs calipper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut av det. Det var det innerste bremsebelegget som var løst. Metallvingene som er presset inn i stempelet var litt for slakt slik at belegget lå å ristet mot kalipperen. Jeg bøyde ut vingene og monterte på nytt og da var det i orden.

Takk for gode forslag.

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du fikk noen gode forslag da;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.