Bremser henger etter klosse/skive skift

Anbefalte innlegg

I går skiftet jeg skiver og klosser bak på min A6 99 mod. Bremsene virket greit før, men etter skiftet hang bremsa på venstre seg opp, man må bruke litt makt for å dra rundt hjulet, og etter 5 minutters kjøring kom abs lampa opp og litt ryking fra bremsene.

Noen som vet løsning på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ngen som har gode råd? haster litt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka glidere?

Eventuelt stemplene i calyperne?

Har hatt begge de feilene selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smurt opp gliderene?

Presset tilbake stempel?

Slipt ned caliperholdere og smurt opp disse?

Slipt ned nav-flate?

Disse tingene er viktig og gjøre ved bytte, du kan risikere at ting henger på, eller at skivene ruller skeivt og gir ulyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket gliderne, og det var ikke mye tegn til motstand, men kan jo smøre opp igjenn. Fikk pressa tilbake stemplet med stempelpresse.

Caliperholder, er det den som gliderne står i? hvordan skal de smøres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket gliderne, og det var ikke mye tegn til motstand, men kan jo smøre opp igjenn. Fikk pressa tilbake stemplet med stempelpresse.

Caliperholder, er det den som gliderne står i? hvordan skal de smøres?

Hvis gliderene går fram og tilbake lett, og de kommer i retur som de skal så er de OK.

Caliperholderene er den delen som du også setter bremseklossene, viktig at disse blir pusset rene for møkk og rust, og at det blir smurt der klossene skal sitte med kobberfett o.l smør også på hver bremsekloss der hvor caliper skal presse.

Dette nettopp pga. av alt skal returnere når du slipper bremsepedalen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøver jeg på det i morgen :) Det var mye møkk og rust på den caliperen ja, prøvde å kakke på den med hammer idag, og da flaket det av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stempelet har i tillegg jobbet i et et annet område, og når du presser den inn igjen kan den gå litt tregt akkurat der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da fant jeg problemet :) stempelpakningen var dårlig, så denn hadde kommet i klem mellom stempel og kloss

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.