optimal felgstørrelse audi 80q b4, trenger tips og bilder!

Anbefalte innlegg

noen som har noen formening om hva som er optimalt for best utseende på min 80q b4?

det frister veldig med AZEV A 8,5x17 et13 og 10x17 et14, men det utgår vell med tanke på innpress? skal holde karroseriet originalt, så valsing er uaktuelt.

hva vil du anbefale? det skal være bredt, men trenger ikke være stort. lurer på om breie 16" hadde sett bra ut også.

anyone?

mvh

stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Da jeg var liten" husker jeg at jeg syntes Trond Gulbrandsen sin S2 Sedan på 18" RH Cup var altfor høy og hjulene for store, men det var før jeg oppdaget hvor gøy det er å kjøre på isbane. Før syntes jeg 9X16 (og gjerne enda breiere, om det var skrudde felger) var knall på B4. Men det hadde seg bare slik at alle de tyske bilene som var avbildet i tuningblekkene var forhjulstrekkere. Tror du skal slite med å i praksis få en quattrobil så lav. Siden det gjerne er litt kupert på en isbane blir det vondt å være bil når den er så lav som nødvendig.

Selv kjører jeg på 8X18 ET 25 (skal dreies ned til +/- 30). Om jeg hadde hatt gewinde ville førstevalget ha vært Keskin KT-1 i 8,5X17. Ettersom jeg ikke lenger gidder å skru opp/ned to ganger i året på bruksbilen (med påfølgende firehjulskontroll) ble det bare H&R 40 mm og gule Koni denne gang. Da blir ikke bilen lavere enn at det fremdeles ser greit ut med 18" og jeg kan bekymringsfritt kjøre på isen hos Hebbe til langt uti mars.

Lars K. Sperstad hadde hjulene jeg har før. På hans bil (FK gewinde) så det slik ut:

attachment.php?attachmentid=66063&d=1180

attachment.php?attachmentid=66062&d=1180

Og med 8,5X17 ET Keskin:

DSC04324205B800x6005D.jpg

Med litt flaks er de fremdeles ikke solgt. Sjekk her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=152865

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bil skal jo være en bruksbil i tillegg til vinterbil, så mye senking blir det ikke, regner med det er 40mm som kommer på nå i helgen.

tror breie 17" er det perfekte.

Mam er ialfall på ønskelisten!

MAM_MT1.jpg

fortsett å pøs på med bilder!

mvh

stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senking med kun fjærere eller justerbart? Har ikke funnet kun fjærer til b4 q...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R lager kun til V6 quattro, S2 og RS2. KAW http://www.fahrwerke.de har bedre utvalg. Her kan du få komplettsett med dempere (være seg billiggreier eller Koni), alt ettersom hva du vil betale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er koni som kommer på bilen ja, dempere og fjører. venter på telefon fra selgeren av bilen. han som skal bytte det så.

mvh

stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man ha 17" på disse bilene bør man vel ned i 215/45 dekk for at det ikke skal bli for mye dekk? Dette dekket er jo også kun marginalt mindre en originalt. Noen som har flere bilder av div 17" felger med dekk på b4?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.