#1 Skrevet August 26, 2009 Har i min 80 quattro en 1,8 E med motorkode JN og 90 hk, hva er forskjellen mellom denne og motorer med 112 hk ? Snakket med en som mente kammen var hovedforskjellen .. Vil det være verdt å sette i kammen fra en GTI/GTE eller er det større forskjeller ? Ole Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2009 Noen som vet ? Helgebump !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2009 Mulig at det er forskjellige topper. Kansje større ventiler og kvassere kam? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2009 Tipper det er samme som VW. Lavkompstempler og slappere kam. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 28, 2009 Kompresjonen mener jeg er 10.0-:1 på begge, så det ligger nok i kammen alt sammen. Tror ventiler,topp osv er likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 28, 2009 Kompresjonen mener jeg er 10.0-:1 på begge, så det ligger nok i kammen alt sammen. Tror ventiler,topp osv er likt. Kult, vet de nyere modellende har Monopoint injection, min har KE, så inspruten bør holde til noen ekstra ponnier.. Spørs om jeg ikke skal hive i en GTI kam når jeg skal skifte regreim og toppdekselpakning om en stund da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 30, 2009 Disse motorene har lik kompresjon. 112 hk har innspruterdysene i toppen. Ellers er toppen lik. 90 hk har sløv kam og forgasser eller SPI. 112 hk har "større" kam og MPI. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...