Nøkkelfri åpning av dør fungere ikke alltid (Q5)

Anbefalte innlegg

Har en ganske ny Audi Q5 med nøkkelfri start system. Kan altså låse opp dørene ved å ta i dem. Men har oppdaget at noen ganger når jeg kommer tilbake etter jobb, så låser ikke bilen opp dørene når jeg tar i dem. Må bruke fjernkontrollen for å åpne. Så virker alt bra igjen i noen dager. kanskje en uke, men så gjentar dette seg. Alltid tter at bilen har vært låst mens jeg er på jobb.

Er det noen andre som har opplevd dette ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Periodevis feil er ikke lett å finne ut av heller. Ta opp mobil og ta en film snutt eller noe så er det lettere å vise til på møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkuratt samme problem på Q7'en. Byttet nøkler og håndtak...ingen forskjell:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme system på Passaten, men kan ikke huske å ha hatt noe problem med dette. Men en sjelden gang må det et par forsøk til før det funker, uten at jeg har funnet noe system i det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette systemet består av mellom 3-5 antenner som ligger i bilen og "leter" etter nøkkelen.

Du sier dette skjer på jobb, hvordan parkerer du i forhold til hjemme? Kommer du inn på bilen på en annen måte enn hjemme? F.eks hjemme går du rett mot førerdøren, men på jobb kommer du inn på bilen bak og går rundt den?

Bare en tanke en tidlig torsdag morgen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, interresante tanker. Dette opplever jeg på parkeringsplassen på togstasjonen, så det kan muligens ha en sammenheng.

Byttet i dag tidlig til den andre nøkkelen jeg har til bilen, bare for å sjekke om det kan ha noe med nøkkelen å gjøre.

Det snodige er at når jeg ikke får åpnet bilen ved å ta i den, og må trykke på åpneknappen istedet, så går det alltid bra i en del dager... Det står jo noe i instruksjonsboka at enkelte funksjoner kopler ut ved lav batterikapasitet... men det burde jo ikek være et issue nå om 'sommeren'..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.