Hvilken dekkdim på 16" vinterfelg?

Anbefalte innlegg

Jeg har noen 16" toms aluhjul som skal skos med vinterdekk. Men vet ikke hva slags dim jeg bør ha på de:) Bilen min, en Polo 9n3 har justerbart snart. På sommerdekka er det 205/40/17 dekk.

Noen som vet dim jeg bør ha?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, flere som vet noe om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/50-16 eller 205/45-16 blir mest riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikke vinterdekk som egner seg til Norske forhold i slike dimensjoner som passer på din Polo. Ville heller gått ned til 15 tommere å kjørt med 195/185 i 50 eller 55 profil. Får iallfall Hakka RSi og Conti VC3 i 185/55 15

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikke vinterdekk som egner seg til Norske forhold i slike dimensjoner som passer på din Polo. Ville heller gått ned til 15 tommere å kjørt med 195/185 i 50 eller 55 profil. Får iallfall Hakka RSi og Conti VC3 i 185/55 15

Har kjøpt meg noen 16 tommere serru! Tenkte jeg skulle bruke de...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt meg noen 16 tommere serru! Tenkte jeg skulle bruke de...
Du får 205/45-16 vinterdekk hos Dekkonline.....men de er ikke beregnet for Nordiske forhold ;) Det vil du fort finne ut ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får 205/45-16 vinterdekk hos Dekkonline.....men de er ikke beregnet for Nordiske forhold ;) Det vil du fort finne ut ;)

Hva med 195/50/16 da? Vil det være kurant?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 195/50/16 da? Vil det være kurant?
Blir det for stort til bilen din,du kan få problemer med seriøs subbing i hjulbuer å innerskjermer. Regner med en Polo er levert med 185/60-14 som std dim. Eller kanskje enda mindre dim. Du kan iallfall glemme å senke den noe særlig i det hele tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får også 195/45-16 mener jeg, det var det laveste jeg fant i 16" da jeg lette etter vinterhjul i 16" til min... men jeg måtte gi opp :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for all nyttig hjelp! Dere er flinke her inne:) Er det noe jeg lurer på ang bil , så får jeg ALLTID et svar her på forumet:)

Da blir det å skaffe seg noen 15 tommere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for all nyttig hjelp! Dere er flinke her inne:) Er det noe jeg lurer på ang bil , så får jeg ALLTID et svar her på forumet:)

Da blir det å skaffe seg noen 15 tommere.

Du får iallfall dekk som er beregna på Nordiske forhold i 15 tom til en Polo ja. Kanskje det kunne gått med 205/50-16 men det er store dekk for en Polo.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/45-16 passer jo som fot i sko på 9n da ;) Ang. nordiske dekk, har ikke jeg hatt NOEN som helst problemer med at mine ikke har vært det. Vært veldig fornøyd med mine hjul fra dekkonline : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen 16" toms aluhjul som skal skos med vinterdekk. Men vet ikke hva slags dim jeg bør ha på de:) Bilen min, en Polo 9n3 har justerbart snart. På sommerdekka er det 205/40/17 dekk.

Noen som vet dim jeg bør ha?

Skal du gå lavest mulig dekk har Continental noen TS790 i 195/45-16 som skal funke ganske greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.