Trenger stylingtips til Golf V

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny på forumet her, men er nettopp blitt Golf eier for fjerde gang. Og er utrolig fornøyd med kjøpet av denne

 

Men jeg kunne tenkt meg litt diskre styling for å gjøre den "min egen"

Har foreløpig følgende tanker:

1. Fjerne litt av emblemene bak (2.0 TDI) Hva er beste måten å få gjort dette på?

2. Kunne tenkt meg å bytte til sorte VW merker fremme og bak. Hvor finner man slike? Er det enklest å ta de av og lakkere de?

3. Vurderer led baklyter, men har enda ikke sett dette montert på Golf V og er usikker på om det blir litt for mye forandring bak? (originale er ikke så værst heller) Hvor er beste plassen å kjøpe dette?

 

Kunne og tenkt meg å bytte til 17" når lottopengene kommer.

 

I tillegg er det ikke montert høytalere i bakdørene, ligger alt klart til montering her? Slik at jeg kun trenger å kjøpe høytalerene og koble til, eller må jeg trekke opp høytalerledninger?

 

Flott forum forresten, masse god lesing og tips.

Arve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Emblemene fjerner du med å bruke fiskesene til å skjære de av. Resterende limrester fjerner du med Sitrusspray, for deretter å polere der emblemene har sittet før.

 

Emblemene får du sikkert fatt på svarte originalt, men går også an å lakkere.

 

Angående "styling" ville jeg begynt med senkesett (gewinde) og noen felger. Legg mest mulig penger i skikkelig understell og noen ordentlige felger - du kommer ikke til å angre;)

 

Titt også innom INSPIRASJONSTRÅDEN for Golf MK5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du allerede har fått tips om inspirasjonstråden. God plass å begynne å se.

 

Du får fekk emblemene ved fiske sen eller faktisk kun ved bruk av fingernegl eller kredittkort.

Bruk lim fjerner og litt bonevoks etterpå.

 

Du finner mye deler til MK5 hos tmtuning.com

 

Det ligger ikke opplagt ledninger til høytalere bak. Vil anbefale å oppgradere spiller først.

Lyden skal først og fremst komme forfra, og orginalhøytalerene har en del å gå på.

Kombiner gjerne med en liten aktiv sub så har du ganske brukbar lyd i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du allerede har fått tips om inspirasjonstråden. God plass å begynne å se.

 

Du får fekk emblemene ved fiske sen eller faktisk kun ved bruk av fingernegl eller kredittkort.

Bruk lim fjerner og litt bonevoks etterpå.

 

Du finner mye deler til MK5 hos tmtuning.com

 

Det ligger ikke opplagt ledninger til høytalere bak. Vil anbefale å oppgradere spiller først.

Lyden skal først og fremst komme forfra, og orginalhøytalerene har en del å gå på.

Kombiner gjerne med en liten aktiv sub så har du ganske brukbar lyd i bilen.

 

Takk for tips Finn Kristian.

Kjørte bak MK5en din i går kveld over Sunde mot Hafrsfjordbrua. Jeg kjørte MC og sa til dama som satt bak at "Noe i den stilen hadde vært digg på min bil..."

Leser tråden din om R19 prosjektet ditt og innser at det nok ikke skjer. Mangler en del midler, kompetanse og verksted for å få til det. Helt utrolig flott bil du har. Det er inspirerende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Midler de kommer vel etter hvert, bare å være tålmodig og se etter de rette tilbudene på de rette tingene

 

Kompetanse, den finner du ved å følge med på diverse forum, feks her, VWvortex, og Golf 5 forum

 

Verksted. Kanskje du har kompiser som har en garasje du kan låne en kveld til å sette på Gewinde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer å anskaffe meg disse led lyktene fra Hella:

Leste på dette på en annen side: Knowledge of recoding lighting module via Vag-Com & professional installation is required. This is NOT a plug-n-play kit

Noen i stavanger som kan dette, har vag-com og vil ofre litt fritid. Vi blir sikkert enige om betaling i så fall..

PS: Jeg sliter med å bestemme meg for hva jeg skal velge. Ikke sikkert jeg går for denne, men uten hjelp blir det nok heller ikke kjøp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enkleste metoden til å fjerne merker på er å bruke varmluftpistol og varme opp merkene for så å bare pelle dem av og limrestene sitter da nesten ikke fast så du kan ta tak i ene hjørnet å dra av alt sammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enkleste metoden til å fjerne merker på er å bruke varmluftpistol og varme opp merkene for så å bare pelle dem av og limrestene sitter da nesten ikke fast så du kan ta tak i ene hjørnet å dra av alt sammen.

 

Helt riktig, beste metoden.

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

av styling for personlig diskre og smakelig smak går du til nærmeste vw forhandler

og spør om tilbehørs katalogen for golf 5 eller søk på google. kommer opp i pdf.

 

Lykketil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips Finn Kristian.

Kjørte bak MK5en din i går kveld over Sunde mot Hafrsfjordbrua. Jeg kjørte MC og sa til dama som satt bak at "Noe i den stilen hadde vært digg på min bil..."

Leser tråden din om R19 prosjektet ditt og innser at det nok ikke skjer. Mangler en del midler, kompetanse og verksted for å få til det. Helt utrolig flott bil du har. Det er inspirerende.

 

Takk for rosen!

Det er ikke noe stort kunst stykke å få en bil lik min. Ville startet med felger å senk.

Senkesett får du billig hos Håkon Sandberg, og et med høyde og trykk justering koster ca 6000,-.

Mange savner å justere dempere stivere når de senker mye så gå for et med det så slipper du subbe så mye.

 

Felger finnes det mye brukt å kjøpe for en billig peng. På finn.no finnes det massevis av mercedes og audi felger som kler MK5 veldig godt. Evt andre rimelige OEM felger og en lakkboks holder også i massevis.

 

Midler kommer etterhvert, skal ikke bli ferdig på to uker heller. Kompetanse får du gjennom klubben her, via forum eller hjelp på kvelder. Stavanger lokallag er vel en av de beste på dette området :)

Verksted gjør mye lettere men det er ikke et must. Bytte til coilovers går veldig bra hjemme i gården.

Eneste som er en fordel her på vestlandet er et tak over hodet når man skal skru.

 

Videre styling trenger ikke gjøres i det store. Lakkere litt av orginal plasten og gjerne sparkle igjen litt lister og deksler på orginal fangeren så har du en riktig så pen golf.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg ivertfall startet forsiktig. Takk for mange tips angående fjerning av merker på bakluka. Det ble en kombinasjon av alle tips: varmepistol, tråd, kredittkort negler og citrusrens:)

 

Har og bestilt sorte blanke emblemer.

 

Så får jeg begynne å tråle Finn.no osv for felger. Tror jeg klarer meg med 18" da det tross alt skal brukes som familibil.

 

Kanskje ett dumt spørsmål, men trenger jeg senking når det er Golf Sportline? Er den ikke senket og avstivet (litt ivertfall) fra VW? Noen som vet hvor mye?

 

Igjen. Takk for tips.

sort emblem luke.jpg

Sort VW grill.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg synse om ting jeg ikke veit noe om, men svarer på spørsmålet ditt om du "trenger" nytt understell. Selv om det originale sikkert duger i massevis, er det ikke å gjemme bak en låvevegg at du får en annen og mer morsom opplevelse av et annet understell - ja, til og med av de billigste som VMaxx, Supersport, TA-technix osv. Legger du litt mer penger i det har du straks et FK Silverline X som er rustfritt, samt høyde- og stivhetsregulerbart. Et "mellomklasse-understell" som du beholder mye av komforten i fra de originale fjørene og demperene, pluss at du får en mer sportslig følelse - alt ettersom hvordan du justerer dette, mindre krenging og en bil som etter min smak blir bedre å kjøre kontra det originale understellet. Passaten til dama (tidligere min) har FK Silverline X og dette fungerer helt ypperlig i forhold til pris. Litt mykt til å ha ekstremt breie felger og dertil følgende ekstrem senk, men veldig godt å kjøre på.

 

Spytter du i enda litt ekstra får du bl.a. H&R og KW. H&R er min favoritt blant de to, og dette basert på egne erfaringer fra forskjellige biler. Skal sies at jeg ikker noen ekspert, men har kjørt med mye rart av understell og veit hva jeg liker der.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg enten gått for H&R eller FK. Får mer igjen for pengene i lengden på de to fremfor å kjøpe noe billigere og dårligere. Dessuten er det en såpass ny bil også, så nok en grunn til å gjøre det ordentlig når det først skal gjøres;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med første steget med modifisering av bilen din.

 

Leste på dette på en annen side: Knowledge of recoding lighting module via Vag-Com & professional installation is required. This is NOT a plug-n-play kit

Noen i stavanger som kan dette, har vag-com og vil ofre litt fritid. Vi blir sikkert enige om betaling i så fall..

PS: Jeg sliter med å bestemme meg for hva jeg skal velge. Ikke sikkert jeg går for denne, men uten hjelp blir det nok heller ikke kjøp.

 

Jeg forstår ikke hva man skal endre på for å få lyktene til å fungere kun via vag-com. Eneste jeg kan forestille meg må være å aktivere canadisk instilling for å ha svakt lys i blinklysa bak sammen med kjørelys. Samme jeg har gjort på min hvis du så det. Flere i lokallaget som har vag-com så det burde ikke være vanskelig å ordne på et lokallagsmøte om ikke annet.

 

Kanskje ett dumt spørsmål, men trenger jeg senking når det er Golf Sportline? Er den ikke senket og avstivet (litt ivertfall) fra VW? Noen som vet hvor mye?

 

Orginalt sportsline understell har gass dempere i stede for olje, og 20mm lavere fjærer.

Gass demperene er bedre egnet til å kjøre med senkefjærer, uten at jeg husker forklaringen på hvorfor.

 

Mange velger å montere 50mm senkekit. Jeg kjørte med det på min den første perioden. Bilen var helt lik å kjøre med samme komfort. Eneste det hjalp på var utseende.

 

DSC_2126.jpg

 

Tror jeg har disse fjærene liggende på kottet her enda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må henge meg på Mads Kristian nå. Har H&R Ultra Low utgaven til Golf 5 på min bil (riktignok en Scirocco, men dog). Holder du deg innenfor det området på fjærbeinet med senking godkjent av TÜV, er det ganske komfortabelt å kjøre med. Med min litt nedenfor det området, var min omtrent som orginal, bare litt "strammere" på en måte. Nå som jeg har skrudd ned 15 mm mer foran og 10 mm bak er den blitt ganske stiv, men fortsatt overraskende komfortabel. Høyden på min bil nå tilsvarer en senking på over 105 mm på en vanlig standard Golf, så lavt kan du ikke gå med feks FK uten å begynne å ta vekk hjelpefjærene. I høyeste "hakket" er den senket 40 mm. Har kjørt noen vintre med over 50 mm senking, og det går helt greit, selv litt utenfor allfarvei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen anonnser jeg kom over kjapt på finn i dag:

 

14_-2019563470.jpg

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17678814&sid=xz4dacIlfHO129626&pos=null&tot=null

 

99_-1176182712.jpg

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18739899&sid=xz4dacIlfHO129626&pos=null&tot=null

I Sandnes og skal ha 4.200,- Skambud mot henting? :)

 

40_-944450877.jpg

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18725540&sid=xz4dacIlfHO129626&pos=null&tot=null

Ingen opplysninger om boltsirkel osv. Men et godt valg hvis de skulle passe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har liggende en GTI replica fanger (som passer bolt-on på Golfen din), GTI sideskjørt (grunnet knudreplast) og GTI bakfanger (lakkert i united grey) hvis du er på utkikk etter noe sånn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skulle montere ett ferdigkjøpt bakluke emblem i helga. Det ble ikke helt som jeg hadde tenkt meg, så jeg begynte å dille med det originale emblemet. Pusset litt, lakkerte litt og etter noen strøk med klarlakk må si jeg ble ganske fornøyd med resultatet:-) Har ikke sett noen som har noe lignende tidligere. Og at jeg har gjort det selv gjør det jo enda kjekkere.

Blir montert på bilen i kveld når det er 100% tørket.

Hva synes dere:

DSC00289.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble jo en morsom utgave. Legg ut bilde når du har fått det på bilen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble mitt nye bakluke emblem montert. Alle vil nok ikke være enig at det ser bra ut, men det ble ivertfall spesielt. Og jeg likte det, som er det viktigste.

Sånn så den ut da jeg kjøpte den:

88_-282005579.jpg

 

Jeg har fjerna tall og bokstaver bak, lakkert emblemet så det ble slik:

Nytt emblem.jpg

 

Så det går fremover. Jeg får ikke til å poste mer enn 3 bilder, så bilder med nye felger og sort emblem foran kommer i neste post.

88_-306058242.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har røde GTi fangere hvis du er interessert, foran og bak. Inkl grill.

 

Dvs komplett GTi front (ikke VW emblem) og begge bakfangerne (øvre og nedre) med uttak for avtagbart hengerfeste.

 

Originale varer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er ett til bilde av emblemet bak, skitten bil, men emblemet viser bedre:

P1020388.JPG

Jeg fikk ordnet meg felger forrige uke (til ett annet medlems fortvilelse) og klarte selvsagt ikke vente til sommeren med montering. Synd felgene snart må av igjen. Kanskje jeg snart tør å dukke opp på lokallagssamling uten å bli totalt misunnelig:)

Da ble den straks en del tøffere:

P1020392.JPG

P1020399.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette begynner jo virkelig å bli bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger FK senk du ;)

Jepp, en ting om gangen. Får prøve å spare litt i vinter og kanskje er det klart til sommeren når 18" skal på igjen. Ikke noe hast i vinter.

Dette begynner jo virkelig å bli bra!

Takk Finn Kristian. Kjekt å høre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.