Trenger stylingtips til Golf V

Anbefalte innlegg

Gratulerer med ett godt valg av bil..:)

Vil som sagt over i innlegg her, styr unna de aller billigste justerbare senk.

Til eks. har TA-teknix en lei uvane med grusom knirking i dempere bak ( Touran og Golf 5 hvertfall )

Godt mulig de har ordnet dette ,men.. Man får som regel det man betaler for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heeeeel rått!!! (right click, save)

*snufs*

Gratulerer med meget tøff MKV!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heeeeel rått!!! (right click, save)

*snufs*

Gratulerer med meget tøff MKV!

Thanks Julius. No hard feelings!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fikk du demontert frontemblemet? Sliter med å finne how-tos på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ett godt valg av bil..:)

Vil som sagt over i innlegg her, styr unna de aller billigste justerbare senk.

Til eks. har TA-teknix en lei uvane med grusom knirking i dempere bak ( Touran og Golf 5 hvertfall )

Godt mulig de har ordnet dette ,men.. Man får som regel det man betaler for.

Er ulyde bak på FK coilovers til Golf V og, for ikke å snakke om at FK ikke tåler å bli brukt året rundt : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg kunne valgt senkesett idag, så ville jeg IKKE valgt FK coilovers... makan til møkka kvalitet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo komme med ett tips til styling. Sorte blinlys fra In Pro. Det gjør underverker på Golf V;) Ikke så ille dyrt for noe som løfter utseendet betraktelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt 60000km med mitt vmaxx sett på golf v.. hele året. De er totalt frie for lekasje, justeringsmuttere løsner med en gang fortsatt, dempingen er like stiv som før, fjærene har fortsatt hel lakk, og det er null ulyder i det.. selv på brostein. :)

Noen sier dette er det samme som TA sitt sett.. men det er for det første stivereog det er ikke plaget av de samme problemene, så jeg kan trygt anbefale det til golf v. OM man syntes det er greit at bilen er stiv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TA og VMaxx er ikke det samme - ihvertfall ikke til Golf 2 og 3, så da regner jeg med at det er forskjellig på andre bilmodeller også;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[

QUOTE=Haavard Bakken;2202068]Hadde jeg kunne valgt senkesett idag, så ville jeg IKKE valgt FK coilovers... makan til møkka kvalitet..

Hvilket sett har du, og hvorfor er ditt rævva? Har hatt FK High på to biler, veldig fornøyd:-)

4er og polo btw

//vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[

QUOTE=Haavard Bakken;2202068]Hadde jeg kunne valgt senkesett idag, så ville jeg IKKE valgt FK coilovers... makan til møkka kvalitet..

Hvilket sett har du, og hvorfor er ditt rævva? Har hatt FK High på to biler, veldig fornøyd:-)

4er og polo btw

//vegard

Fk Silverline..

Demperne bak har ryket, Henrik haugen sine fremdempere har ryket (Fk silverline her og)

+ flere jeg kjenner som har ryket demperne sine.

Mulig det var bedre før i tiden når dem ikke hadde så stor konkuranse.. men det virker som dem har tapt seg veldig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fk Silverline..

Demperne bak har ryket, Henrik haugen sine fremdempere har ryket (Fk silverline her og)

+ flere jeg kjenner som har ryket demperne sine.

Mulig det var bedre før i tiden når dem ikke hadde så stor konkuranse.. men det virker som dem har tapt seg veldig.

De byttet leverandør på dempere for en stund siden, og da var det endel problemer som både du og Henrik har fått erfart.

Det er blitt bedre nå, virker som om de har fått sortert ut problemene. Har hatt et sett dempere liggende klare til deg siden i sommer, så de er bare å komme og hente.

At man senker mer enn spesifikasjonene tilsier gjør også sitt til at demperne ikke holder så lenge som de burde.

De nye settene fra Supersport (Black Evolution) er MEGET bra og kommer også i en versjon med hardhetsjustering som vil ligge mellom Black Evolution og Spax RSX.

Jeg har kjørt mye FK på mine biler, og skal ha det på T5'en også. Merkelig nok så har jeg aldri hatt problemer med de. Men det har vært på lettere og eldre biler.

Grunnen til at mange velger FK er at de senker mer enn andre leverandører, men igjen så må man regne med at dempere ryker når de står konstant i bunn.

Det er barnelærdom. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De byttet leverandør på dempere for en stund siden, og da var det endel problemer som både du og Henrik har fått erfart.

Det er blitt bedre nå, virker som om de har fått sortert ut problemene. Har hatt et sett dempere liggende klare til deg siden i sommer, så de er bare å komme og hente.

At man senker mer enn spesifikasjonene tilsier gjør også sitt til at demperne ikke holder så lenge som de burde.

De nye settene fra Supersport (Black Evolution) er MEGET bra og kommer også i en versjon med hardhetsjustering som vil ligge mellom Black Evolution og Spax RSX.

Grunnen til at mange velger FK er at de senker mer enn andre leverandører, men igjen så må man regne med at dempere rykter når de står konstant i bunn.

Det er barnelærdom. ;)

Det er veldig bra at det har blitt bedre :)

Da trekker jeg tilbake mine utsagn om FK, og håper det blir bedre :)

(jeg veit det har ligget dempere hos deg til meg, har bare ikke hatt behov for å hente dette enda.. da jeg kjører på orginale frem til sommeren)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De gamle har Koni dempere, og de nye du snakker om har hva? Eller er det Koni dempere som har hatt knirkeproblemene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt FK highsport i 2 år snart jeg og jeg har misbrukt bilen på isbane, asfaltbane, x antall km "vanlig" og ingen problemer enda. Men så har ikke jeg det helt i bakken heller da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det vel sies at det er flere enn meg og Haavard som har hatt problemer med dempere forran på FK settene sine her i klubben. Er mange som også har hatt problemer med knirking fra fjørene bak og. Men det var jo så enkelt som "settet må få tid til å sette seg ordentlig". Men når fjørene bak fortsatt knirket etter 1år, da skjønner man at det er noe med kvaliteten som ikke matcher den høye prisen.

Men får håpe de løste problemene ved skifte av støtdemper leverandør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.