#1 Skrevet August 27, 2009 (endret) Har nettopp kjøpt en 2001 A6 med S-line og sportsunderstell. Stemmer det at der er forskjell før og etter 2001? Kva er det i tilfelle som er gjort annerledes? EDIT: Tråden skulle kansje vore flytta til "Teknisk / mekanisk"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 27, 2009 Kom vel et forbedre et i 2001 tidene, men noen av delene er vel byttet etter den tid anyway.. Hele settet får man får under 3000 så er jo ikke akkurat noe verre enn og måtte bytte dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 27, 2009 Det er vel de nye forsterkede delene på facelift utgava, samt at det er en helt annen bil å kjøre, det ble vel forandra en del på vektfordelinga. 2001 og tidligere modeller er veldig snutetunge i forhold til facelift utgava. (Jeg har kjørt begge og merker stor forskjell på dette) og s-line kom ikke før i 2003 på a6 Så da er enten du feilinformert av selger, eller han har satt på s-line merker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 27, 2009 2001 og tidligere modeller er veldig snutetunge i forhold til facelift utgava. (Jeg har kjørt begge og merker stor forskjell på dette) Sikker på at du ikke tenker på den nye A6-en nå? Facelift og pre-facelift har samme plattform, men det er endret noe på panser, skjermer og front. Ikke noe som påvirker kjøreegenskapene i vesentlig grad. Vektfordelingen er iallefall tilnærmet den samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 27, 2009 Sikker på at du ikke tenker på den nye A6-en nå? Facelift og pre-facelift har samme plattform, men det er endret noe på panser, skjermer og front. Ikke noe som påvirker kjøreegenskapene i vesentlig grad. Vektfordelingen er iallefall tilnærmet den samme. Det er jeg 100% sikker på, for jeg har kjørt begge og det er betydelig forskjell. Du kjenner det veldig godt i svingene. pre facelift er utrolig framtung mens faceliften er mye lettere og tar svingene mye bedre. Om det er akkurat vektfordelingen som er forskjell vet jeg ikke, men det kan kjennes sånn ut, er vel også gjort noe med stabilitetsstaget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 27, 2009 Det er jeg 100% sikker på, for jeg har kjørt begge og det er betydelig forskjell. Du kjenner det veldig godt i svingene. pre facelift er utrolig framtung mens faceliften er mye lettere og tar svingene mye bedre. Om det er akkurat vektfordelingen som er forskjell vet jeg ikke, men det kan kjennes sånn ut, er vel også gjort noe med stabilitetsstaget. Det stemmer det. Det er benyttet aluminium i forstilling så det skal være langt minder ufjæra vekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 28, 2009 Har nettopp kjøpt en 2001 A6 med S-line og sportsunderstell.Stemmer det at der er forskjell før og etter 2001? Kva er det i tilfelle som er gjort annerledes? EDIT: Tråden skulle kansje vore flytta til "Teknisk / mekanisk"? Det er forskjell på nedre bærearm..Disse er ikke like før og etter 2001 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 28, 2009 (endret) Her har det skjedd mykje forstår eg, og eg begynner å lure på mykje av det som stod i annonsen. Der står det 2001mod A6 med S-line. Den er tidligere eid av en formann på audi-fabrikken, kan det vere at dei har tilgang til "framtidige deler"? Samme dag som eg kjøpte denne prøvde eg en A6 2001 med under halvparten så mange km men med 1,8t motor. Den var så vinglete og slapp at man skulle tru det var en heilt annen biltype. Når eg prøvde denne eg kjøpte var valget enkelt. Fast og presis, men "nybil-følelse". Denne er kjørt over 223'km men føles som 20.000km. Veldig fornøyd så langt EDIT: For å spør direkte: Er det så stor forskjell på før og etter 2001 at man bør vektlegge det? I følge selger så meinte han at det var STOR forskjell, for her er visst ikkje bytta ei einaste foring eller kule, og bilen følest fortsatt tight og fin... Er det mulig??? Har jo hørt om en del problemer med "Multi-knirk"... Forbigått problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 28, 2009 Det er vel de nye forsterkede delene på facelift utgava, samt at det er en helt annen bil å kjøre, det ble vel forandra en del på vektfordelinga. 2001 og tidligere modeller er veldig snutetunge i forhold til facelift utgava. (Jeg har kjørt begge og merker stor forskjell på dette) og s-line kom ikke før i 2003 på a6 Så da er enten du feilinformert av selger, eller han har satt på s-line merker. 2003 ja... Forut sin tid denne da... Eg skal ha en diskusjon med han, for her er forskjellig småtull. Bilen skulle vere 100% i orden sa han... Uff... vanskelig å spør om problem på åpent forum, og samtidig ikkje føler man "henger ut" selgeren, for det vil eg ikkje. Kansje det er bedre å få den sjekka på ei verksted... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 28, 2009 2003 ja... Forut sin tid denne da... Eg skal ha en diskusjon med han, for her er forskjellig småtull. Bilen skulle vere 100% i orden sa han... Uff... vanskelig å spør om problem på åpent forum, og samtidig ikkje føler man "henger ut" selgeren, for det vil eg ikkje. Kansje det er bedre å få den sjekka på ei verksted... Har du hvite instrumetskiver? s-line på a6 har iallefall dette. samt noe annet småting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 29, 2009 Har du hvite instrumetskiver? s-line på a6 har iallefall dette. samt noe annet småting. Nei, heldigvis ikkje. Det hadde eg på S4-en, og det var ei plage i skumringslys. På dagtid ser man mørke tall mot lys bakgrunn, Nattestid ser man lyse tall mot mørk bakgrunn, så på kveldstid ser man tilnerma ingenting fordi alt er "like dunkelt belyst"... forstår ikkje at det tullet der er blitt satt i produksjon. Stilig ja, men eit mareritt i bruk... Da konkluderer eg med at dette IKKJE er en S-Line. Heitte det "sports-understell" i stedet da på den tida? Vart det levert som ekstrautstyr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 29, 2009 Nei, heldigvis ikkje. Det hadde eg på S4-en, og det var ei plage i skumringslys. På dagtid ser man mørke tall mot lys bakgrunn, Nattestid ser man lyse tall mot mørk bakgrunn, så på kveldstid ser man tilnerma ingenting fordi alt er "like dunkelt belyst"... forstår ikkje at det tullet der er blitt satt i produksjon. Stilig ja, men eit mareritt i bruk... Da konkluderer eg med at dette IKKJE er en S-Line. Heitte det "sports-understell" i stedet da på den tida? Vart det levert som ekstrautstyr? Da er det ikke -line nei, er rimelig sikker på dette. Ben Øye her på forumet har en s-line 2003, der er det hvite instrumenter pluss litt annet småting som er forskjellig, uten at jeg husker akkurat det nå. Mulig det er carbon interiør på listene. Sportsunderstell kan det være ja, men det er jo noe helt annet en s-line utgave. Om det står 1be i serviceheftet på første side med alle utstyrskodene så har du sportsunderstell... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 29, 2009 Da er det ikke -line nei, er rimelig sikker på dette. Ben Øye her på forumet har en s-line 2003, der er det hvite instrumenter pluss litt annet småting som er forskjellig, uten at jeg husker akkurat det nå. Mulig det er carbon interiør på listene.Sportsunderstell kan det være ja, men det er jo noe helt annet en s-line utgave. Om det står 1be i serviceheftet på første side med alle utstyrskodene så har du sportsunderstell... Takker. 1BE står der ja, sammen med en masse andre koder. Finnes det ei liste på nett man kan søke i for å finne ut av kva desse andre kodene betyr? Dette ser spennende ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 29, 2009 Takker. 1BE står der ja, sammen med en masse andre koder. Finnes det ei liste på nett man kan søke i for å finne ut av kva desse andre kodene betyr? Dette ser spennende ut... http://igorweb.org/equidec/ Legg ut resultatet da, så får vi se hva du VIRKELIG har kjøpt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 29, 2009 (endret) http://igorweb.org/equidec/ Legg ut resultatet da, så får vi se hva du VIRKELIG har kjøpt Er det lurt å avsløre heile herligheita her da... Sporer litt av denne tråden no da men... den e no min E0A = No special edition 0GE = Emission standard EU3 4UE = Air bag for driver and front seat passenger 6XD = Exterior mirrors: electrically adjustable/heated 1KD = Disc brakes, rear J0R = Battery 380 A (80 Ah) 1LB = Disc brakes, front 1AT = Electronic stabilization program (ESP) 1BE = Sports suspension/shock absorption 3FA = Without roof insert (standard roof) 5MZ = Decorative inserts, stainless steel - fabric 7X2 = Park distance control, front and rear F0A = No special purpose vehicle, standard equipment 0L2 = Electric throttle actuation 8GL = Alternator 120 A 0G1 = Gearshift lever 0YD = Weight range 4 installation control only, no requirement forecast 0JG = Weight category front axle weight range 7 T4N = 4-cylinder diesel engine 1.9 L unit 038.A 3NZ = Rear seat bench unsplit, backrest split folding 8JG = Headlight with gas discharge lamp for driving on the right U2B = Instrument insert with km/h speedometer,radio-controlled clock, tachometer, tripodometer and additional instruments X0A = National sales program Germany 1N1 = Power steering 1MR = Leather steering wheel 3HA = Without leather parts scope 8Q2 = Automatic headlight-range adjustment static 9Q2 = Multi-function display/on-board computerwith check control 8Z5 = Not hot country M3L = 4-cyl. turbo diesel engine 1.9 L/85 kW TDI with pump-jet injection system base engine is T4N/TD0 7Q2 = Navigation system with color screen C8Y = Steel wheels 5.5J x 16 front, with 8.5J x 16 rear 7K0 = Without tire pressure warning light 4X3 = Side air bag front with curtain air bag 2K1 = Reinforced bumpers 6R2 = Leather gearshift boot 3PF = Electric height adjustment for both front seats 4KC = Side and rear windows in heat-insulatingglass 3Y0 = Without roll-up sun screen 4K4 = Radio remote controlled central locking 5D1 = Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz 1SA = Without additional engine guard Q1D = Sports front seats 4GH = Windshield in heat-insulating glass with sunshield edit: N5A = Leather seat covering "Cricket" 4B5 = Protective side molding (top version) with trim stripe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 29, 2009 Eller så finnerdu det her: http://www.aspenberg.net/audikoder/index.asp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...