A6 Multilink forskjellig før og etter 2001?

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en 2001 A6 med S-line og sportsunderstell.

Stemmer det at der er forskjell før og etter 2001?

Kva er det i tilfelle som er gjort annerledes?

 

EDIT: Tråden skulle kansje vore flytta til "Teknisk / mekanisk"? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom vel et forbedre et i 2001 tidene, men noen av delene er vel byttet etter den tid anyway.. Hele settet får man får under 3000 så er jo ikke akkurat noe verre enn og måtte bytte dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel de nye forsterkede delene på facelift utgava, samt at det er en helt annen bil å kjøre, det ble vel forandra en del på vektfordelinga.

2001 og tidligere modeller er veldig snutetunge i forhold til facelift utgava. (Jeg har kjørt begge og merker stor forskjell på dette) og s-line kom ikke før i 2003 på a6 ;) Så da er enten du feilinformert av selger, eller han har satt på s-line merker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2001 og tidligere modeller er veldig snutetunge i forhold til facelift utgava. (Jeg har kjørt begge og merker stor forskjell på dette)

 

Sikker på at du ikke tenker på den nye A6-en nå? Facelift og pre-facelift har samme plattform, men det er endret noe på panser, skjermer og front. Ikke noe som påvirker kjøreegenskapene i vesentlig grad. Vektfordelingen er iallefall tilnærmet den samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at du ikke tenker på den nye A6-en nå? Facelift og pre-facelift har samme plattform, men det er endret noe på panser, skjermer og front. Ikke noe som påvirker kjøreegenskapene i vesentlig grad. Vektfordelingen er iallefall tilnærmet den samme.

 

Det er jeg 100% sikker på, for jeg har kjørt begge og det er betydelig forskjell. Du kjenner det veldig godt i svingene. pre facelift er utrolig framtung mens faceliften er mye lettere og tar svingene mye bedre. Om det er akkurat vektfordelingen som er forskjell vet jeg ikke, men det kan kjennes sånn ut, er vel også gjort noe med stabilitetsstaget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg 100% sikker på, for jeg har kjørt begge og det er betydelig forskjell. Du kjenner det veldig godt i svingene. pre facelift er utrolig framtung mens faceliften er mye lettere og tar svingene mye bedre. Om det er akkurat vektfordelingen som er forskjell vet jeg ikke, men det kan kjennes sånn ut, er vel også gjort noe med stabilitetsstaget.

 

Det stemmer det. Det er benyttet aluminium i forstilling så det skal være langt minder ufjæra vekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt en 2001 A6 med S-line og sportsunderstell.

Stemmer det at der er forskjell før og etter 2001?

Kva er det i tilfelle som er gjort annerledes?

 

EDIT: Tråden skulle kansje vore flytta til "Teknisk / mekanisk"? :o

 

Det er forskjell på nedre bærearm..Disse er ikke like før og etter 2001

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har det skjedd mykje forstår eg, og eg begynner å lure på mykje av det som stod i annonsen.

Der står det 2001mod A6 med S-line. Den er tidligere eid av en formann på audi-fabrikken, kan det vere at dei har tilgang til "framtidige deler"?

 

A6 2001.JPG

 

Samme dag som eg kjøpte denne prøvde eg en A6 2001 med under halvparten så mange km men med 1,8t motor. Den var så vinglete og slapp at man skulle tru det var en heilt annen biltype. Når eg prøvde denne eg kjøpte var valget enkelt. Fast og presis, men "nybil-følelse". Denne er kjørt over 223'km men føles som 20.000km. Veldig fornøyd så langt :)

 

EDIT: For å spør direkte: Er det så stor forskjell på før og etter 2001 at man bør vektlegge det?

I følge selger så meinte han at det var STOR forskjell, for her er visst ikkje bytta ei einaste foring eller kule, og bilen følest fortsatt tight og fin... Er det mulig??? Har jo hørt om en del problemer med "Multi-knirk"... ;) Forbigått problem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel de nye forsterkede delene på facelift utgava, samt at det er en helt annen bil å kjøre, det ble vel forandra en del på vektfordelinga.

2001 og tidligere modeller er veldig snutetunge i forhold til facelift utgava. (Jeg har kjørt begge og merker stor forskjell på dette) og s-line kom ikke før i 2003 på a6 ;) Så da er enten du feilinformert av selger, eller han har satt på s-line merker.

 

2003 ja... Forut sin tid denne da... ;)

Eg skal ha en diskusjon med han, for her er forskjellig småtull. Bilen skulle vere 100% i orden sa han...

 

Uff... vanskelig å spør om problem på åpent forum, og samtidig ikkje føler man "henger ut" selgeren, for det vil eg ikkje. Kansje det er bedre å få den sjekka på ei verksted...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2003 ja... Forut sin tid denne da... ;)

Eg skal ha en diskusjon med han, for her er forskjellig småtull. Bilen skulle vere 100% i orden sa han...

 

Uff... vanskelig å spør om problem på åpent forum, og samtidig ikkje føler man "henger ut" selgeren, for det vil eg ikkje. Kansje det er bedre å få den sjekka på ei verksted...

 

Har du hvite instrumetskiver? s-line på a6 har iallefall dette. samt noe annet småting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hvite instrumetskiver? s-line på a6 har iallefall dette. samt noe annet småting.

 

Nei, heldigvis ikkje. Det hadde eg på S4-en, og det var ei plage i skumringslys.

På dagtid ser man mørke tall mot lys bakgrunn,

Nattestid ser man lyse tall mot mørk bakgrunn,

så på kveldstid ser man tilnerma ingenting fordi alt er "like dunkelt belyst"...

forstår ikkje at det tullet der er blitt satt i produksjon. Stilig ja, men eit mareritt i bruk... :confused:

 

Da konkluderer eg med at dette IKKJE er en S-Line.

Heitte det "sports-understell" i stedet da på den tida? Vart det levert som ekstrautstyr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, heldigvis ikkje. Det hadde eg på S4-en, og det var ei plage i skumringslys.

På dagtid ser man mørke tall mot lys bakgrunn,

Nattestid ser man lyse tall mot mørk bakgrunn,

så på kveldstid ser man tilnerma ingenting fordi alt er "like dunkelt belyst"...

forstår ikkje at det tullet der er blitt satt i produksjon. Stilig ja, men eit mareritt i bruk... :confused:

 

Da konkluderer eg med at dette IKKJE er en S-Line.

Heitte det "sports-understell" i stedet da på den tida? Vart det levert som ekstrautstyr?

 

Da er det ikke -line nei, er rimelig sikker på dette. Ben Øye her på forumet har en s-line 2003, der er det hvite instrumenter pluss litt annet småting som er forskjellig, uten at jeg husker akkurat det nå. Mulig det er carbon interiør på listene.

Sportsunderstell kan det være ja, men det er jo noe helt annet en s-line utgave. Om det står 1be i serviceheftet på første side med alle utstyrskodene så har du sportsunderstell...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det ikke -line nei, er rimelig sikker på dette. Ben Øye her på forumet har en s-line 2003, der er det hvite instrumenter pluss litt annet småting som er forskjellig, uten at jeg husker akkurat det nå. Mulig det er carbon interiør på listene.

Sportsunderstell kan det være ja, men det er jo noe helt annet en s-line utgave. Om det står 1be i serviceheftet på første side med alle utstyrskodene så har du sportsunderstell...

 

Takker. 1BE står der ja, sammen med en masse andre koder. Finnes det ei liste på nett man kan søke i for å finne ut av kva desse andre kodene betyr? Dette ser spennende ut... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. 1BE står der ja, sammen med en masse andre koder. Finnes det ei liste på nett man kan søke i for å finne ut av kva desse andre kodene betyr? Dette ser spennende ut... :)

http://igorweb.org/equidec/

 

Legg ut resultatet da, så får vi se hva du VIRKELIG har kjøpt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://igorweb.org/equidec/

 

Legg ut resultatet da, så får vi se hva du VIRKELIG har kjøpt ;)

 

Er det lurt å avsløre heile herligheita her da... ;)

Sporer litt av denne tråden no da men... den e no min :)

 

E0A = No special edition

0GE = Emission standard EU3

4UE = Air bag for driver and front seat passenger

6XD = Exterior mirrors: electrically adjustable/heated

1KD = Disc brakes, rear

J0R = Battery 380 A (80 Ah)

1LB = Disc brakes, front

1AT = Electronic stabilization program (ESP)

1BE = Sports suspension/shock absorption

3FA = Without roof insert (standard roof)

5MZ = Decorative inserts, stainless steel - fabric

7X2 = Park distance control, front and rear

F0A = No special purpose vehicle, standard equipment

0L2 = Electric throttle actuation

8GL = Alternator 120 A

0G1 = Gearshift lever

0YD = Weight range 4 installation control only, no requirement forecast

0JG = Weight category front axle weight range 7

T4N = 4-cylinder diesel engine 1.9 L unit 038.A

3NZ = Rear seat bench unsplit, backrest split folding

8JG = Headlight with gas discharge lamp for driving on the right

U2B = Instrument insert with km/h speedometer,radio-controlled clock, tachometer, tripodometer and additional instruments

X0A = National sales program Germany

1N1 = Power steering

1MR = Leather steering wheel

3HA = Without leather parts scope

8Q2 = Automatic headlight-range adjustment static

9Q2 = Multi-function display/on-board computerwith check control

8Z5 = Not hot country

M3L = 4-cyl. turbo diesel engine 1.9 L/85 kW TDI with pump-jet injection system base engine is T4N/TD0

7Q2 = Navigation system with color screen

C8Y = Steel wheels 5.5J x 16 front, with 8.5J x 16 rear

7K0 = Without tire pressure warning light

4X3 = Side air bag front with curtain air bag

2K1 = Reinforced bumpers

6R2 = Leather gearshift boot

3PF = Electric height adjustment for both front seats

4KC = Side and rear windows in heat-insulatingglass

3Y0 = Without roll-up sun screen

4K4 = Radio remote controlled central locking

5D1 = Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz

1SA = Without additional engine guard

Q1D = Sports front seats

4GH = Windshield in heat-insulating glass with sunshield

 

edit:

N5A = Leather seat covering "Cricket"

4B5 = Protective side molding (top version) with trim stripe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.