Noen som vet om det går an å bruke 323x30mm skivene på 314x30 caliperne? (Hp2?)

Anbefalte innlegg

Hei.. skal kjøpe nye bremseskiver til bilen min (a8).. noen som vet om det er mulig å benytte 323x30mm skivene til disse caliperne som ordinært har 314x30mm skiver? Regner med det må files litt i calipern uansett, men hadde vært greit å vite om det i det lar seg gjøre?...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får vel byttet vist det ikke går..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det går dårlig.... det utgjør ganske mye med tanke på godstykkelse på caliper...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du holder til i nærheten av skedsmo så kan du låne noen 323 skiver fra s6+ fra meg. er samma som på a8. har noen liggende fra ombyginga mi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.. skal kjøpe nye bremseskiver til bilen min (a8).. noen som vet om det er mulig å benytte 323x30mm skivene til disse caliperne som ordinært har 314x30mm skiver? Regner med det må files litt i calipern uansett, men hadde vært greit å vite om det i det lar seg gjøre?...:)

Hvis du har mer enn (323-314)/2 = 4,5mm klaring mellom 314 skivene og kalipperen så går det fint :)

Anntar da at begge skivene har 59mm høyde.

Men hvorfor ønsker du dette ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.