Hjulet tar i skjermen, hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jeg har en 2007 Audi A3 Sportback. Jeg hadde tidligere i sommer på RS6 felger i dimensjon 235x35x19. Bilen er senket 30 mm(H&R). Ikke S-line understell. Jeg var uheldig, kantet to ganger. Jeg bestemte meg derfor for å investere i nye hjul. Valget falt på Mandrus Mannheim, samme profil. Egentlig et impulskjøp, men virker greit. Problemet er jeg hører de av og til ta i bake i bakskjermene, humper, svinger og gir på etc. Det er to skruer på hver sin side av bilen, de som holder skjermen på plass tror jeg, tror det er der de tar i, IKKE helt sikker. Jeg kjøpte samme dimensjon siden jeg hadde så og si helt nye dekk i akkurat den dimensjonen. Med RS6 hjulene hadde jeg ikke dette problemet, mulig at de nye hjulene sitter anderledes, kanskje bitte litt lenger ut.

Høres noe av dette fornuftig ut?

Noen som har noen gode råd til meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må se hvilket innpress (ET) det var på de gamle felgene dine og på de nye du har kjøpt. Sikkert et lavere tall på de nye da siden de tar i skjermkantene.

Litt seint å bytte felgene til rett innpress sikkert, men kanskje du kan valse skjermkantene litt bak f.eks..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min far hadde samme problem på en 2008 A3 3 dørs, at dekket tok i skrune i innerskjerm.

Han hadde kjøpt noen sorte felger med polert kant i 18" str. Endte med at E18-motorsenter tok tilbake felgene og satte på nye. Dette etter 1/2 år, de er jo pliktet til å passe på at felgene de selger og monterer for deg passer på bilen. De nye felgene de monterte hadde ett annet innpress.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.