#1 Skrevet August 27, 2009 Driver å skal fikse en polo, problemet er att den ikke får bensin tror jeg da. Det er en lit artig motor sak i denne tror jeg, er en 1.6liter som har forgasser men den har også fuel rail og insug på en måte.. vi helte litt bensin i gasseren å da startet den med en gang så tenkte det måtte være noe der. Vi har tatt av bensin slagene som kommer fra tanker der er det en som vi får sugd bensin av dem to andre kan vi blåse i men dem kommer det ikke bensin når vi suger på. Jeg lurte på er den noen pumpe i disse tankene? Eller tror dere det kan være noe annet? Så det gikk en slange til filteret og en som går fra filteret å inn på toppen av forgasseren, denne blanke kommer det ikke bensin fra, så er det 2 andre som går inn på fuek railen der er det en som er bensin inn og andre sikkert retur. Lurer litt på hva som pumper denne bensinen jeg egentlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2009 med fuel rail meiner du at den har dyser?? for da er det virkelig ein spesiell sak;) har den det skal den ha ein bensinpumpe, kan vere at det er ein halvinnsprøytning, men da pleier det og vere ein forgasser med ei dyse i, og da og skal den ha bensinpumpe, så her må du nok leite etter ledninger rundt tanken og prøve å lokalisere ei pumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2009 Hvilken motorkode har du? AEE har multipoint med spjeldhus og 4 dyser, AEA har SPI med en stor dyse i et hus som ser ut som forgasser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2009 Tipper dette da er en AEA denne har 4 dyser og spjeldhus ja, er sikkert ikke en forgasser da kanskje men. Når vi fylte bensin i det spjeldhuset så starten den, ser det er en dyse i veggen på spjeldhuset også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 30, 2009 tok av kontakten på det jeg tror er til bensinpumpen? under baksete oppå det lokker hvor alle slangene kommer inn. Jeg testa og sette strøm direkte på bumpen, det er vell 2 ledninger til pupmpa og 2 til måleren som sitter der vell? Det funke ihvertall ikke og koble strøm og jord direkte på pumpene skjedde ingen ting. Dette er vell da ett greit tegn på att den er defekt eller er det noen annen kobling jeg må gjøre for og teste den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 30, 2009 Tok ut pumpa og satte strøm på den, den pumpet men den klarer ikke pumpe vann fra en bøtte, den starter greit men blir treigere og treigere for så og bli veldig varm, kommer også noen rare lyder så er vell ikke noe og lure på da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...