Har fått maling på skinnstolen min!

Anbefalte innlegg

Jeg har da klart det kunststykket å grise hvitmaling på skinnstolen min : bh :

Har lest av en tråd her på forumet om hvordan jeg skal få bort flekken, men trenger de rette produktene. Noen som kan hjelpe meg?? Lurer også på om noen i Ålesundsområdet vet om en bra sjappe hvor jeg evt. kan kjøpe slike produkt?

All hjelp mottas med stor takk :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye er det snakk om?

Hadde noen små flekker på en stol en gang, og det forsvant med litt gnikking, Jif og en bomulsklut ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er ikke så mye, 1x1cm ca. Har ikke villet gnikke så mye på det da jeg er redd for å "gni" det inn i skinnet.. (?) Hvilken Jif brukte du da - finnes det en som heter Jif-Bil ? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig kjøkken JIF.. bare vær obs på at du må smøre opp skinnet i etterkant med passende remedium da du fjerner all oljen i skinnet der du bruker JIF..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møbelbutikker kan jo ha noe til dette formålet.

Om ikke kan du høre med Ketil Falstad eller andre ScandicShine folk på forumet her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en "strong leather cleaner" fra Møbelringen, ikke for å ta malingsflekker etc, og det var de som tipset om JIF skurekrem om ikke deres produkt var sterkt nok.. Jeg er nå av den oppfatning av om at noen ganger er den enkleste løsningen den beste, men som sagt må det spesifiseres: skinnet må etterbehandles med tilpasset produkt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror faktisk jeg skal være litt enig med Ben på denne her. Enkelte er litt FOR freak angående hva som kan og skal brukes på diverse stoffer. Når det som her er snakk om malingsflekk så må det til noe kraftig stoff, og da må man uansett etterbehandle det for å få tilbake glansen, så om du da bruker en jif-dært(noe større enn to dråper, hehe) eller om du bruker et spesialprodukt som koster 498,- på tilbud, så gjør de samme nytten der og da, nemlig å fjerne malinga. Etterpå må man jo selvfølgelig bruke de riktige midlene, men her og er det jo et tips at disse møbelforetningene vet jo gjerne litt om skinn de også da.. Det er ikke heeeelt usannsynlig at de har både solgt og vedlikeholdt "noe" av skinn en gang i tiden, og kanskje de til og med vet hva de driver med..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tulla ikke ang Jif.

Vanlig Jif som du finner i kjøkkenbenken, bruk gjerne med sitronduft vist du syns det lukter bedre;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.