#1 Skrevet August 28, 2009 hjelp. noen som vet litt om dette? var ute og kjørte, så plutselig begynte blinklys til høyre og blinke: klø : tok ut nøkkelen i fra tenningslåsen, og det fortsatte og blinke. men hørte att det var en sånn relè lignende lyd inne i høyre fremdør, kan det være ett relè der som har hengt seg eller noe? også har jeg problemer med den el knappen til caben:confused: får strøm overalt, men funker faan ikke... noen som veit litt om dette, så ta kontakt.. på forhånd takk.! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2009 hjelp. noen som vet litt om dette? var ute og kjørte, så plutselig begynte blinklys til høyre og blinke: klø :tok ut nøkkelen i fra tenningslåsen, og det fortsatte og blinke. men hørte att det var en sånn relè lignende lyd inne i høyre fremdør, kan det være ett relè der som har hengt seg eller noe? også har jeg problemer med den el knappen til caben:confused: får strøm overalt, men funker faan ikke... noen som veit litt om dette, så ta kontakt.. på forhånd takk.! På audi 80 cab er det så vidt jeg vet ikke noe rele inne i døra. El knappen til cabben virker kun under visse forutsetninger. Håndbrekk på (viktig at håndbrekk lampa lyser), tenning på, låst bagasjerom(mulig bagasjerommet låser seg når du trykker inn knappen), mulig det også ligger en sensor i håndtaket til cabben? Hvis dette virker skal vinduene gå halvt ned og låsen poppe opp. Er vel også mulig at du har et brudd i ledningene til bakluka, sitter også en sikring til dette i sikringsboksen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2009 okey, da skal jeg prøve dette. men det var en sånn klikke lyd inne i døra som hørtes ut som ett relè, så prøvde og få av dørtrekket for og se, men får det ikke av, så hvis du vet hvordan det tas av, hadde det vært fint med ett råd der også, sånn att jeg får sett inne i døra på hva som er problemet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2009 For å få av dørtrekket må du først løsne alle skruer, deretter må dørtrekket dras opp... Jeg hadde selv samme problemet med cabben min, det viste seg at det var en eller annen mikrobryter i dørlåsen på førersiden. Du ser at det går en hvit ledning opp til dørlåsen, på denne ledningen er det en kontakt som du kan prøve å dra løs, og forsøke å ta ned taket... Taket mitt funket perfekt etter at jeg koblet ut denne, og alt annet fungerer også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 28, 2009 På audi 80 cab er det så vidt jeg vet ikke noe rele inne i døra. El knappen til cabben virker kun under visse forutsetninger. Håndbrekk på (viktig at håndbrekk lampa lyser), tenning på, låst bagasjerom(mulig bagasjerommet låser seg når du trykker inn knappen), mulig det også ligger en sensor i håndtaket til cabben? Hvis dette virker skal vinduene gå halvt ned og låsen poppe opp. Er vel også mulig at du har et brudd i ledningene til bakluka, sitter også en sikring til dette i sikringsboksen. vinduer og alt gikk ned som det skulle, men fikk ikke låst opp luka til rommet der caben skal ligge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 28, 2009 For å få av dørtrekket må du først løsne alle skruer, deretter må dørtrekket dras opp... Jeg hadde selv samme problemet med cabben min, det viste seg at det var en eller annen mikrobryter i dørlåsen på førersiden. Du ser at det går en hvit ledning opp til dørlåsen, på denne ledningen er det en kontakt som du kan prøve å dra løs, og forsøke å ta ned taket... Taket mitt funket perfekt etter at jeg koblet ut denne, og alt annet fungerer også... så da er det av med dørtrekk, dra ut den kontakten, og prøv;) hehe. da skal jeg prøve på det i morra. ang det med dørtrekk, så fjernet jeg alle skruer, og prøvde og dra det opp. men løsner ikke:( sitter som fyyyy.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 28, 2009 vinduer og alt gikk ned som det skulle, men fikk ikke låst opp luka til rommet der caben skal ligge. Hadde samme problemet, men ALT løste seg da jeg koblet bort mikrobryteren i låsen på førerdør... Bare et tips altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 28, 2009 så da er det av med dørtrekk, dra ut den kontakten, og prøv;) hehe. da skal jeg prøve på det i morra. ang det med dørtrekk, så fjernet jeg alle skruer, og prøvde og dra det opp. men løsner ikke:( sitter som fyyyy.. Du har ikke glemt å skru vekk, den metallplata som sitter i bak-kant av døra, den ligger nemlig over dørtrekket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 28, 2009 men det med blinklys greia som nevnt ovenfor da? noen som har peil på det? kun blink til høyre som plutselig begynner og blinke. uansett om det er strøm på tenninga eller ikke:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 28, 2009 Hadde samme problemet, men ALT løste seg da jeg koblet bort mikrobryteren i låsen på førerdør... Bare et tips altså takker så mye for det:D kommer til og prøve dette i morgen når det er lyst ute:) kjempe takknemlig for alle tips så langt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 28, 2009 Du har ikke glemt å skru vekk, den metallplata som sitter i bak-kant av døra, den ligger nemlig over dørtrekket? den metall plata har jeg tatt bort... hehe. så skjønner mindre liksom nå.... men får se litt på det i morgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 28, 2009 Tatt bort håndtaket og døråpneren fra dørtrekket? Det er et 3 umbrakoskruer, (husker jeg ikke helt feil er det str.5), på selve håndtaket, (du ser at det er små hull under håndtaket, en i bak-kant, en midt under og en oppe i fremkant)... Også er det en skrue inne i selve døråpneren, du ser den om du holder hendelen i "åpen" stilling... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 28, 2009 Tatt bort håndtaket og døråpneren fra dørtrekket? Det er et 3 umbrakoskruer, (husker jeg ikke helt feil er det str.5), på selve håndtaket, (du ser at det er små hull under håndtaket, en i bak-kant, en midt under og en oppe i fremkant)... Også er det en skrue inne i selve døråpneren, du ser den om du holder hendelen i "åpen" stilling... hmm, di høla har jeg ikke sett... dette må sjekkes ut:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...