Hvit røyk 1,9 TDI *løst*

Anbefalte innlegg

På tur hjem fra ferie tur begynnte de å komme hvit røyk fra eksosen. Bilen hadde brukt en del kjøleveske (ca 1l på 2500km) i ferien men fant ingen lekasjer og kom ikke røyk før på turen nordover.

Røyken kommer først etter at motoren har gått i ca 5 min.

Har byttet topp pakning men problemet ble ikke borte. Kunne ikke se sprekker i blokk eller topp da jeg byttet pakninga. Kunne se noe skit i to av innsugs ventilene, samme type som en finner i innsuget(egr sin skyld?). Turbo byttet fo et år siden ca.

Noen som har idèr?

A4 2000 1,9 TDi ATJ PD 220k km

Var sprekker i toppen. Sprekkene var mellom ventilene og dysa + fra dysa til glødepluggen. Var også dette som gjor at jeg fikk "luft i diselslange" problemene jeg hadde i forkant av forbruk av kjøleveske.

Sprekkene var synlige mellom ventil og dyse. Videre fra dyse til glødeplugg var de synlige etter mye vasking.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprekker er ikke lett og se med øynene. Du burde ha sendt den til trykktesting. Har en Golf med samme problem. Byttet toppakning jeg og men like ræva. Sendte toppen til trykktesting og det var sprekker i vannkanlene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt var den motoren gått når du fant sprekker?

Har satt trykk på kjølesystemet og det var ingen lekasjer. Akslingen på turboen kjennes fin ut.

Noen andre som har flere idèr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.